اخبار

فیسبوک مشغول تست ابزاری در مسنجر برای صرفه جویی در مصرف دیتا است

به گزارش وبسایت اندروید پلیس، فیسبوک این روزها مشغول تست ابزاری در پیام رسان مسنجر برای صرفه جویی در مصرف دیتاست. این گزینه فعلا در موبایل ها و تبلت های اندرویدی تست می شود و هنوز خبری مبنی بر ارائه آن برای آی دیوایس ها منتشر نشده.
قابلیت مذکور که Data Saver نام گذاری شده، در صورت فعال شدن از دانلود اتوماتیک تصاویر و ویدئوها در چت های مسنجر جلوگیری به عمل می آورد تا بدین طریق مصرف دیتا کاهش یابد.
مادامی که Data Saver فعال باشد، فیسبوک مسنجر پیش از دانلود هر فایل به صدور اجازه توسط شما نیاز خواهد داشت. البته این گزینه فقط برای زمانی است که از اینترنت دیتا استفاده می کنید، و گرنه در اتصال به اینترنت وای فای دانلودهای اتوماتیک همچنان برقرار هستند.
یکی از قابلیت های Data Saver نمایش میزان دیتایی است که کاربر از طریق فعال کردن این گزینه حفظ می کند. البته هر زمان که بخواهید می توانید عدد شمارنده مصرف دیتا را از تنظیمات اپلیکیشن صفر کنید.
یکی از برنامه های مهم فیسبوک طی سال های اخیر این بوده که بتواند مصرف دیتا برای دسترسی به سرویس هایش را برای کاربران کشورهای در حال توسعه کاهش بدهد، نقاطی که استفاده از اینترنت دیتا هزینه های گزافی برای کاربران در پی دارد. پیش از Data Saver، ارائه نسخه های لایت اپلیکیشن فیسبوک و اپ مسنجر جز نخستین اقدامات شبکه اجتماعی مذکور  در این راستا بودند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا