اخبار

قطع اتوماتیک اینترنت با خاموش شدن صفحه‌ نمایش گوشی

اگر شما هم فراموش می کنید دیتای سیم کارت خود را خاموش کنید، این عملیات را انجام دهید تا به طور هوشمندانه با خاموش شدن صفحه نمایش گوشی تان دیتای سیم کارت تان نیز غیر فعال شود.
از مشکلاتی که کاربران گوشی های هوشمند دارند کمبود شارژ است و از مهم ترین و تاثیر گذار ترین دلایل کاهش سریع باتری گوشی استفاده از سرویس دیتای اینترنت یا وای ـ ‌فای دستگاه است. خیلی از کاربران در مواقعی فراموش می کنند که دیتای سیم کارت خود را غیر فعال کنند و این موضوع باعث تخلیه سریع باتری گوشی می شود.
هنگامی که دیتای سیم کارت را فعال می ‌کنید یا هنگامی که وای ـ ‌فای گوشی را فعال و با اتصال به مودم وایرلس از اینترنت استفاده می‌ کنید، مصرف شارژ باتری خیلی بالا می رود. این افزایش مصرف تا زمانی که در حال استفاده از اینترنت هستید، منطقی است، اما گاهی ممکن است گوشی خود را کنار بگذارید و صفحه‌ نمایش آن نیز خاموش شود، اما فراموش کنید دیتای سیم کارت یا قابلیت وای‌ ـ فای آن را غیر فعال کنید. در این شرایط هیچ استفاده‌ ای از اینترنت ندارید، اما شارژ باتری به سرعت تخلیه می ‌شود.
آیا تا کنون به این فکر کردید که کاش به ‌طور هوشمندانه با خاموش شدن صفحه ‌نمایش، ارتباطات دیتای شبکه و وای‌ ـ فای نیز غیر فعال می شد؟ اگر چنین چیزی را می خواهید باید بدانید که تلفن‌ های همراه سامسونگ سری گلکسی با پشتیبانی از قابلیت Smart Network این امکان را در اختیار شما قرار می ‌دهند. برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را طی کنید:
۱ ـ از فهرست برنامه ‌ها گزینه Settings را انتخاب کنید.
۲ ـ از صفحه‌ تنظیمات به بخش Network Connections بروید و گزینه More Networks را لمس کنید.
۳ ـ گزینه‌ Smart Network را پیدا کرده و علامت چک‌ مارک مقابل آن را فعال کنید. با فعال شدن این گزینه اینترنت دستگاه شما زمانی فعال است که صفحه ‌نمایش آن روشن باشد.
۴ـ در پنجره‌ به ‌نمایش درآمده برای تائید فعال ‌سازی قابلیت Smart Network گزینه‌ ok را لمس کنید. با این کار آیکون مربوط به این قابلیت در بالای دستگاه هوشمند شما نمایش داده می شود.
مزیت ها و موارد قابل توجه بعد از فعال ‌سازی قابلیت Smart Network :
ـ با توجه به غیر فعال بودن ارتباطات دیتای شبکه و وای ـ ‌فای در شرایطی که صفحه ‌نمایش خاموش است، مدت زمان شارژ دهی باتری دستگاه شما زیاد می شود.
ـ غیر فعال‌ کردن دیتای شبکه در شرایطی که صفحه‌ نمایش خاموش است، جلوی فعالیت برنامه ‌های پنهان و ارتباطات نا خواسته با اینترنت را می‌ گیرد و مانع افزایش بی ‌رویه هزینه اینترنت شما می‌ شود.
ـ با فعال ‌سازی این روش در دریافت و همگام ‌سازی سرویس ‌های مختلف با اینترنت وقفه ایجاد می‌شود، زیرا زمان ‌هایی که صفحه‌ نمایش دستگاه خاموش است ارتباط اینترنتی قطع است و همه همگام‌ سازی‌ ها و دریافت ‌های اینترنتی (همچون ایمیل‌ ها) در مواقعی که صفحه‌ نمایش روشن است، انجام می شود.
ـ توجه داشته باشید با فعال یا غیر فعال‌ شدن این قابلیت در تماس‌ های صوتی و پیام‌ های کوتاه هیچ تغییری ایجاد نمی‌ شود و این فعالیت‌ ها عملکردی همچون گذشته را خواهد داشت.
نکته: در دستگاه‌ های دیگر نیز می ‌توانید با استفاده از نرم‌ افزار های جانبی که این قابلیت را برای شما فراهم می‌کنند، از امکانات مشابه بهره‌ مند شوید.

 
منبع : کلیک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا