اخبار

قیمت آیفون SE در اروپا ۴۰ درصد بیشتر از آمریکا است !

وقتی که مردم آمریکا از قیمت نسبتا پایین آیفون جدید چهار اینچی اپل یعنی آیفون SE به وجد آمدند، در طرف دیگر مردم قاره اروپا با دیدن قیمت عجیب و غریب آیفون اس ای ( iPhone SE ) شوک بزرگی را متحمل شدند. قیمت این گوشی در اروپا حدود ۴۰ درصد بیشتر از منطقه‌ی آمریکا بوده و ۴۹۰ یورو برچسب قیمت خورده است.
طبق گزارش منابع معتبر، نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی آیفون SE برچسب قیمت ۴۹۰ یورو داشته و در مقابل، قیمت آن در آمریکا حدود ۵۵۰ دلار است. برای ما شگفت آور است که یک محصول در دو قاره‌ی مختلف یک اختلاف ۴۰ درصدری قیمت داشته باشد.

مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون اس ای ( iPhone SE ) در اروپا قیمت ۵۹۰ یورویی دارد که هم اکنون با قیمت ۶۶۳ دلار در آمریکا قابل پیش خرید است. قیمت این مدل در اروپا، چیزی حدود ۳۳ درصد بیشتر از همین مدل در آمریکا است. شایان ذکر است که اگر شما بخواهید آیفون اس ای را در آمریکا خریداری کنید، باید ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده بپردازید که خرید در اروپا از این قائده به کلی مستثنی است. در هر صورت، دیدن برچسب قیمت بسیار گران یک آیفون ارزان‌قیمت، شوک بزرگی بود که به علاقه مندان اپل در اروپا وارد شد.
آیفون اس ای ( iPhone SE )، یک آیفون چهار اینچی با پردازشگر مرکزی A9 بوده و یک گیگابایت رم دارد. طراحی این گوشی هوشمند از آیفون ۵ اس ( iPhone 5S ) به ارث برده شده و بدنه‌ی آن کاملا از جنس فلز آلمینیوم است. اپل مدعی است که ظاهر این اسمارت فون از آیفون ۵ اس گرفته شده و باطن (سخت افزار) آن نیز از آیفون ۶ اس برگرفته شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا