اخبار

قیمت ترابردپذیری تصحیح شد

طرح ترابردپذیری تلفن همراه از هفته آینده اجرایی می‌شود و در آن هر مشترک می‌تواند شماره موبایل خود را به اپراتور دلخواه منتقل کند. قیمت ترابردپذیری پیش از این به اشتباه تایپی پنج هزار ریال معادل ۵۰۰ تومان اعلام شده بود که تصحیح شده است.
طرح ترابردپذیر تلفن همراه از هفته دیگر همزمان با هفته جهانی ارتباطات آغاز خواهد شد و مشترکان همراه اول، ایرانسل و رایتل می‌توانند شماره تلفن خود را به اپراتور دیگر برده و از خدمات آن اپراتور استفاده کنند.
این خدمات قرار است تنها یکبار هزینه برای مشترک در بر داشته باشد.
این مبلغ در صورت جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با مغایرت تایپ حروف و عدد همراه شد که در شکل زیر می‌بینید.
 
مصوبه ترابردپذیری
 
حالا بر اساس اظهار نظر مسئولان رگولاتوری مبلغ ۵۰،۰۰۰ ریال عددی درست است و هزینه ترابردپذیری از اپراتوری به اپراتور دیگر ۵ هزار تومان معادل ۵۰ هزار ریال است.
ترابردپذیری شماره تلفن همراه به معنای جابه‌جایی شماره موبایل مشترکان میان اپراتورها است. یعنی مشترک در صورت نارضایتی از خدمات یا کیفیت سرویس‌های اپراتور موبایلش می‌تواند به شبکه‌ی تلفن همراه اپراتور دیگر مهاجرت کند. البته این مهاجرت تنها دو بار در هر سال مجاز است. با اجرای این طرح، اختیار شماره از اپراتور سلب شده و در اختیار مالک سیم‌کارت قرار می‌گیرد.
بدین ترتیب مشترکان همراه اول، ایرانسل و رایتل به راحتی می‌توانند به دیگر شبکه‌ها بروند و بدون دغدغه‌ی تغییر شماره، اپراتور موبایلشان را تعویض کنند.
احتمال می‌رود هفته دیگر و در روز ۲۷ اردیبهشت همزمان با روزجهانی ارتباطات بهره‌برداری رسمی از این طرح در مرحله‌ی اول اجرای آن شروع شود.
منبع زومیت
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا