اخبار

لنوو تبلت با کیبورد لمسی و لپ تاپ چندکاره جدیدش را در IFA 2016 معرفی کرد

لنوو در کنفرانس رسمی نمایشگاه IFA 2016 از لپ‌تاپ و تبلت جدید خود رونمایی کرد. تبلت معرفی شده Yoga Book نام دارد و مجهز به یک صفحه‌کلید ویژه است. این صفحه‌کلید قابلیت تبدیل شدن به یک صفحه‌ی رسم را نیز دارد که با استفاده از قلم مخصوص کار می‌کند. محصول دیگری که لنوو در ایفا ۲۰۱۶ برلین معرفی کرده است، یکی از لپ‌تاپ‌های قابل تبدیل این شرکت از سری یوگا است که Yoga 910 نام دارد.
تبلت یوگا بوک در نسخه‌های مجهز به اندروید و ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد و قیمت ارزان‌ترین نسخه‌های آن ۴۹۹ و ۵۴۹ دلار خواهد بود. این تبلت یک دستگاه با کارایی دوگانه است. صفحه‌کلید استفاده شده در آن، به فشار حساس است و می‌تواند نوشته‌ها و طرح‌های کاربر را ذخیره کند. حتی اگر کاربر کاغذی را روی این صفحه یا پشت آن قرار دهد و روی آن ترسیم کند، یک کپی از این طرح ذخیره خواهد شد. این صفحه به خاطر ابعاد کوچکش نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای کارهای حرفه‌ای باشد اما همین ابعاد کوچک آن را به یک صفحه‌ی یادداشت همراه کاربردی تبدیل می‌کند.
 
lenovo yoga book
 
این تبلت شباهت زیادی به مایکروسافت سرفیس دارد. اما تفاوت اصلی آن، همین صفحه‌ی ترسیم است که می‌تواند تصاویر رسم شده را روی صفحه‌نمایش نشان دهد. این نوع کارایی برای اکثر کاربران جذاب است. علاوه بر آن، دکمه‌های صفحه‌کلید نیز با فشار یک دکمه بر روی این صفحه نمایان می‌شوند و کاربر می‌تواند با آنها تایپ کند. البته تایپ کردن بر روی صفحه‌ای که دکمه‌های فیزیکی ندارد کمی دشوار است اما به نظر می‌رسد کاربران به زودی به این نوع از صفحات عادت کنند.
این تبلت حاصل سه سال تحقیق و توسعه در شرکت لنوو است. شارژدهی باتری این دستگاه تا ۱۵ ساعت است. پردازنده‌ی استفاده شده در آن ساخت شرکت اینتل و از نوع Atom x5 است. ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم برای این گجت در نظر گرفته شده و حافظه‌ی داخلی آن نیز ۶۴ گیگابایت است. صفحه‌نمایش یوگا بوک در ابعاد ۱۰.۱ اینچی و کیفیت FHD عرضه می‌شود و وزن آن نیز حدود ۷۰۰ گرم خواهد بود. ضخامت این تبلت حدود ۹.۶ میلی‌متر گزارش شده است. قلم هوشمند یوگا بوک نیز با عبارت “real pen” معرفی شده و ساخت شرکت Wacom است. این قلم نیازی به شارژ ندارد.
 
yoga 910
 
محصول دیگری که لنوو معرفی کرده است، لپ‌تاپ یوگا ۹۱۰ است. این لپ‌تاپ با طراحی جدید صفحه کلید، تاچ پد بزرگ، صفحه‌نمایش ۱۳.۹ اینچی با کیفیت ۴K و سنسور اثر انگشت عرضه می‌شود. طراحی این لپ‌تاپ حاشیه‌های کوچی را در اطراف صفحه‌نمایش آن ایجاد کرده است. از لحاظ جنس بدنه نیز آلیاژ آلومینیم و منیزیم برای این لپ‌تاپ استفاده شده است. طبق گزارش لنوو، شارژدهی این دستگاه تا ۱۵.۵ ساعت خواهد بود و از پردازنده‌ی سری i اینتل با نام Kaby Lake در آن استفاده شده که معادل یک پردازنده‌ی Core i7 است. در مورد پورت‌های ارتباطی نیز پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون و یو‌اس‌بی نوع سی این لپ‌تاپ تایید شده‌اند. قیمت یوگا ۹۱۰ که در ماه اکتبر عرضه خواهد شد، ۱۲۹۹ دلار خواهد بود.
 
منبعventurebeat

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا