اخبار

ماهانه ۱۰۰هزار آیفون قاچاق در کشور خرید و فروش می‌شوند

ماهانه حدود ۱۰۰ هزار گوشی آیفون به‌طور رسمی در کشور خریداری می‌شود اما حتی یک عدد از آن‌ها به طور رسمی و با پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور نشده است.
 
سیدجواد احمدی، مدیر کل خدمات سازمان حمایت، درباره واردات گوشی آمریکایی آیفون به کشور گفت: براساس برآوردهای انجام شده ماهانه حدود ۱۰۰ هزار گوشی آیفون به‌طور رسمی در کشور خریداری می‌شود اما حتی یک عدد از آن‌ها به طور رسمی و با پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور نشده است.
 
احمدی اظهار داشت: این گوشی که به صورت قاچاق به کشور می‌آید ثبت سفارشی برای آن‌ها انجام نمی‌شود  اما براساس تقاضای موجود در بازار به صورت غیرقانونی وارد شده و به فروش می‌رسد که دولت به دنبال ساماندهی عرضه این محصولات است.
 
وی افزود: از آنجایی که امکان واردات رسمی این گوشی برای کشور ما وجود ندارد اما تقاضای زیادی برای مصرف آن وجود دارد تصمیم بر واردات قانونی این محصول همراه با خدمات پس از فروش اما بدون وجود نمایندگی رسمی در کشور گرفته شد.
 
مدیر کل خدمات سازمان حمایت ادامه داد: تا به امروز ۱۸ شرکت از طرف سازمان حمایت به مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده‌اند که بعد از تایید نهایی اسامی آنها به سازمان توسعه تجارت برای اجازه ثبت‌سفارش داده می‌شود.
 

 
منبع : کلیک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا