اخبار

مایکروسافت ۱۴ درصد از بازار تبلت ها را در اختیار دارد

براساس تازه‌ترین گزارش موسسه Strategy Analytics، تبلت‌های ویندوزی مایکروسافت ۱۴ درصد از سهم بازار تبلت‌ها را در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ از آن خود کرده‌اند. اندروید با ۶۴ و اپل با ۲۲ درصد از سهم بازار به ترتیب در مکان‌های اول و دوم قرار دارند و مایکروسافت جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
تولیدکنندگان متفرقه در مجموع ۱۳.۳ میلیون دستگاه تبلت به ارزش ۷۵۰ میلیون تومان در بازار عرضه کرده‌اند در حالی که به دلیل قیمت بالای محصولات، مایکروسافت تنها با عرضه‌ی ۱.۱ میلیون تبلت ۹۵۰ میلیون دلار به دست آورده است. تبلت‌های اندرویدی با ۶۴ درصد از سهم بازار تنها ۴۱ درصد از درآمد را به خود اختصاص داده‌اند و ۳۹ درصد این درآمد در سه ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۶ در اختیار تبلت‌های اپل بوده است.
 
سهم بازار تبلت
 
از منظر سهم تولیدکنندگان، مایکروسافت با ۸ درصد سهم بازار در مکان سوم قرار دارد و بعد از آن تولیدکنندگان متفرقه با ۷ درصد قرار گرفته‌اند. اما جایگاه اول با ۳۹ درصد سهم بازار در اختیار اپل قرار دارد و سامسونگ با ۱۶ درصد مکان دوم را به خود اختصاص داده است.
پیتیر کینگ مدیر بخش خدمات Tablet & Touchscreen Strategies گفته:

مایکروسافت به دلیل محبوبیت تبلت‌های سری سرفیس پرو که با سخت‌افزار قدرتمند در کلاس کامپیوترهای شخصی تولید می‌شوند و امکان اضافه شدن کیبورد به صورت اختصاصی وجود دارد، توانسته‌اند درآمد و سودآوری خوبی داشته باشند. در کنار این میزان از فروش باید موفقیت و پیشرفت ویندوز ۱۰ را اضافه کنیم که باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان و شرکای تجاری مایکروسافت اقدام به تولید نمونه‌های مشابه تبلت‌های سری سرفیس کنند. اپل نیز با عرضه‌ی دو مدل از آیپد پرو قصد دارد بخشی از بازار ترکیبی کامپیوترها و تبلت‌ها را از آن خود کند تا فروش بهتری نسبت به آیپدها را تجربه کند.

منبع mspoweruser
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا