اخبار

محدود کردن شارژ گلکسی نوت ۷ در آپدیت جدید سامسونگ

به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا برای جلوگیری از گزارشات بیشتر در مورد انفجار گلکسی نوت ۷، از اهرم جبر استفاده کند. گزارشات رسمی در مورد این شرکت نشان می‌دهند که از تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور)، آپدیت جدیدی برای کاربرانی که هنوز گلکسی نوت ۷ خود را مرجوع نکرده‌اند، عرضه خواهد شد که در نتیجه آن، شاهد محدود کردن شارژ گلکسی نوت ۷ تا ۶۰ درصد خواهیم بود.
سامسونگ می‌خواهد تمامی دستگاه‌های گلکسی نوت ۷ را جمع آوری کند و پیش از آن قصد دارد با عرضه این آپدیت، از رخ دادن هر حادثه دیگری جلوگیری کند. البته به نظر می‌رسد که این به روزرسانی تنها برای کاربران کشور کره عرضه شود اما در آینده، می‌توانیم شاهد عرضه آن در دیگر کشورها نیز باشیم. دلیل اینکه در این آپدیت جدید، محدودیت شارژ باتری تا ۶۰ درصد اعمال شده، انتشار گزارشات متعدد در مورد انفجار گلکسی نوت هایی با شارژ ۷۰ درصد و یا بیشتر بوده است.
دولت آمریکا نیز قصد دارد در تعاملی با سامسونگ و همچنین با همکاری اپراتورهای تلفن همراه، تمامی دستگاه‌های گلکسی نوت ۷ در این کشور را در روز جمعه، جمع آوری نماید. پیش از این نیز پیام هشدار برای دارندگان فعلی گلکسی نوت ۷ ارسال شده است.
انفجار گلکسی نوت ۷ باعث شده تا سامسونگ در موقعیت بحرانی قرار بگیرد چرا که علاوه بر کاهش ۱۵ میلیارد دلاری سهام این شرکت، به اعتبار سامسونگ نیز لطمه وارد شده است. با این حال، مدیران از تعامل با سازمان استاندارد کره خبر داده و به دنبال کشف دلیل اصلی این انفجار هستند. در کشور آمریکا نیز اپراتورهای مختلف در همکاری با سامسونگ، به دنبال حل این مشکل و ارائه راه حلی مناسب برای آن هستند.
به نظر می‌رسد که یکی از دلایل اصلی انفجار باتری گلکسی نوت ۷، اشتباه در تولید باتری‌ها بوده که در نتیجه آن، واحدهای سلولی درمعرض فشار بیش از حد قرار گرفته و باعث بروز چنین حادثه‌ای شده‌اند. هر چند، سامسونگ اشاره کرده که برای اطلاع از علت دقیق این انفجار، به تحقیقات خود ادامه می‌دهد. به هر صورت کاملا مشخص است که سامسونگ، مسئول این حادثه را سازنده آن دانسته و تلاش می‌کند تا این موضوع را اثبات کند.
تا کنون تعداد زیادی گلکسی نوت ۷ به فروش رسیده و هنوز بسیاری از آنها مرجوع نشده است. برای تعویض دستگاه نیز کاربران باید مدت زمان زیادی را در انتظار باشند تا بتوانند یک گلکسی نوت ۷ جدید دریافت کنند، هر چند که امکان مرجوع کردن گوشی و دریافت وجه نقد آن نیز وجود دارد.
به هر حال به نظر می رسد که عرضه این آپدیت با محدود کردن شارژ گلکسی نوت ۷ تا ۶۰ درصد، برای کنترل کردن وضعیت فعلی، شاید همچون خاکستری زیر آتش باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا