اخبار

محققان ژاپنی در حال کار بر روی فناوری ارتقا کیفیت صفحه نمایش به ۴K بدون تأثیر در مصرف باتری هستند

اگر به خاطر داشته باشید شرکت سونی چند ماه پیش از پرچم‌دار اکسپریا زد ۵ مجهز به نمایشگری با وضوح ۴K رونمایی کرد که درواقع اولین گوشی هوشمندی با این قابلیت به شمار می‌آمد. هرچند کسی منکر قابلیت‌های نمایشگر به کار گرفته شده در اکسپریا زد ۵ نمی‌شود، با این حال پس از کالبدشکافی‌های صورت گرفته مشخص شد که این پنل به دلیل عدم مرغوبیت باتری دستگاه همواره وضوح اصلی را ارائه نمی‌کند.
به نظر می‌رسد هر روز نیاز به پنل های کم‌مصرف باکیفیت بالا در کنار باتری‌های قدرتمندتر بر روی در گوشی‌های جدید تولیدی بیشتر احساس می‌شود. شاید همین موضوع باعث شده تا محققان ژاپنی دانشگاه Kogakuin در کنار تکنیسین‌های فوجیتسو طرحی را با همکاری یکدیگر آغاز کنند که خروجی آن نمایشگرهایی با رزولوشن ۴k برای استفاده در گوشی‌های هوشمند خواهد بود که نه تنها قادرند تصاویری با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را نمایش دهند، بلکه نسبت به نمونه‌های رایج در بازار انرژی کمتری را مصرف کرده و برای رزولوشن‌های بالاتر نیز به یک منبع مستقل انرژی نیز نیاز نخواهند داشت.
البته لازم به ذکر است که پایه اولیه این طرح در چند سال گذشته نیز ارائه گردیده، با این حال محققان این دانشگاه اکنون به کمک فوجیتسو درواقع در حال استفاده از پنل های رزولوشن بالای Keisoku Giken’s FE به شکلی بهینه بر روی گوشی‌های هوشمند هستند که آن‌ها را از وابسته بودن به یک منبع انرژی مستقل بی‌نیاز می‌کند.
بدیهیست که تا تجاری سازی طرحی به این جذابی برای ورود به بازار راه زیادی باید طی شود و این در حالیست که هنوز هم کارشناسان در رابطه با ضرورت به کار گیری نمایشگرهای QHD بر روی گوشی‌های هوشمند ابراز تردید می‌کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا