اخبار

مدیرعامل تلگرام می گوید ما فیلترینگ را قبول نمی‌کنیم !!!

چند روز پیش رسانه های ایران به نقل از وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات گزارش دادند که تلگرام قبول کرده که هر کانالی را که ایران گزارش دهد، مسدود کند که البته این خبر از سوی وزیر ارتباطات و افراد داخلی در ایران گفته شد و اصلا هیچ منبعی نداشت و در جواب پاول دروف، مدیرعامل تلگرام در این زمینه در توئیتر خود گفت: همانند دیگر کشورها در ایران نیز فقط مطالب مرتبط با گروه ترویستی داعش و مسستهجن (۱۸+)فیلترینگ خواهند شد و نه هر مطلب دیگری که دولت ایران مخالف آن باشد.
پیشتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفته بود تلگرام که در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون کاربر در ایران دارد، هم اکنون چندین پیج را که محتوای آنها برخلاف مقررات ایران است و توسط این وزارتخانه گزارش شده مسدود کرده است (البته تمامی پیج های مسدود دارای عناوین مستهجن بوده و هنوز پیج های مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران فیلتر و مسدود نشده است).
دروف در این خصوص گفت: اگر آنها می‌گویند که ما هر محتوایی را به درخواست آنها مسدود کرده ایم، مسلما این گفته صحت ندارد. وی افزود: حدس من این است که منظور آنها این است که آنها می‌توانند مانند هر کاربر دیگری کانالهای هرزه نگاری یا داعش را در abuse@telegram.org گزارش دهند و آن کانالها مسدود خواهند شد.
این صحبت ها به این معناست که مدیر تلگرام به ایران هشدار داده است در کار آن ها دخالت نکنند و همچنین درباره آزادی بیان نیز صحبت نکنند چرا که این شبکه را بر اساس آزادی بیان ساخته اند و طبق گفته های مسئولان ایرانی آنان خواستار اولیه فیلتر بودند و حال که این فیلترینگ رد شد و از کارگروه مصادیق مجرمانه رای منفی در یافت کرد حال به دنبال امن کردن آن هستند و از راه بستن پیج و کانال های ۱۸+ و همچنین کانال های مخالف جمهوری اسلمی ایران که این کار برخلاف قوانین شرکت تلگرام است و محدود کردن آزادی بیان است حال شاید با این رد شدن از طرف شرکت تلگرام در کشوری که این نرم افزار بر روی همه‌موبایل های هوشمند نصب شده است و یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین پیام رسان ها است شاید روند فیلترینگ با این صحبت ها جان دوباره ای بگیرد!!
وی افزود: گزارشهایی که برای تیم ما ارسال می‌شوند به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند و اگر مطالب گزارش شده حاوی پورنوگرافی یا مرتبط با ایدئولوژی داعش نباشد، آن گزارش نادیده گرفته خواهد شد یعنی اینکه مسدود سازی محدود به این گزینه هاست و در هیچ حالت دیگر مسدود سازی انجام نمی‌شود.
مدیرعامل تلگرام در پاسخ به اینکه چرا برخی کانالهای ایرانی در تلگرام اخیرا ناپدید شده اند، این فرضیه را که تیم تلگرام مسئول تعطیلی آنها بوده را رد کرد و گفت: این فرضیه درست نیست. به احتمال زیاد اکانت مالک کانال هک شده است و ما در حال بررسی این موضوع هستیم تا اگر می‌توانیم این کانالها را به این افراد برگردانیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا