اخبار

مدیرعامل تلگرام : هیچ اطلاعی در رابطه با انتقال سرور‌های این پیام‌رسان به ایران ندارد!

چندی پیش خبری از راه‌اندازی اولین دیتاسنتر مبتنی بر کلود در ایران منتشر شد. این دیتاسنتر خصوصی توسط شرکت افرانت افتتاح شده است. هم‌زمان با مراسم افتتاحیه این دیتاسنتر فریدون قاسم‌زاده مدیرعامل افرانت اعلام کرد که اگر تلگرام بخواهد سرورهایش را به ایران انتقال دهد افرانت یکی از گزینه‌های اصلی برای میزبانی این پیام‌رسان است. البته این الزام برای تلگرام از جانب مدیران دولتی ایران اعمال شده است و در صورتی که تلگرام سرورهایش را به ایران انتقال ندهد خدمات‌دهی این سرویس در ایران به کار خود پایان می‌دهد.
مدیرعامل افرانت هم‌چنین اضافه کرده است که تاکنون هیچ مذاکره‌ای با تلگرام نداشته است اما دولت ایران چند شرکت ارایه دهنده خدمات میزبانی از جمله افرانت را به عنوان گزینه‌های مناسب برای تلگرام برگزیده است.
نکته جالب این ماجرا پاسخ پاول دروف به سوال یکی از کاربران ایرانی در توییتر است، این کاربر ایرانی از مدیرعامل و موسس تلگرام در رابطه با اخبار منتشر شده پیرامون انتقال تلگرام به ایران پرسیده است، که پاول دروف در جواب او اعلام کرده است نمی‌دانم این اخبار از کجا نشات می‌گیرد! او هم‌چنین در توییتی دیگر اعلام گفته که افرانت را نمی‌شناسد!
مطابق گفته‌های اخیر قاسم‌زاده این استعلام توسط دولت ایران انجام گرفته است و تلگرام نقشی در این استعلامات نداشته است. به هرحال اخبار منتشر شده کاملا ضد و نقیض هستند، از یک سمت تلگرام هیچ علاقه‌ای به حضور در ایران نشان نمی‌دهد و از سمت دیگر دولت ایران خواستار انتقال سرورهای این پیام‌رسان محبوب ایرانی‌ها به داخل کشور است، حال باید منتظر ماند تا سرانجام این ماجرا را شاهد باشیم.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا