اخبار

مدیرعامل هواوی: صفحه نمایش ۲K برای واقعیت مجازی کافی نیست

در حالی که مدیرعامل کمپانی هواوی سال گذشته عنوان کرده بود که گوشی‌های هوشمند نیازی به صفحه نمایش ۲K ندارند؛ اما حالا نظر او تغییر کرده است و می‌گوید که به جهت پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی، صفحه گوشی هوشمند شما حداقل باید دارای وضوح ۲K باشد.
سال گذشته «ریچارد یو» مدیرعامل کمپانی هواوی مصاحبه‌ای را در خصوص استفاده از صفحه نمایش ۲K در گوشی‌های هوشمند انجام داد. او پیش‌تر گفته بود استفاده از صفحه نمایش ۲K به بالا توسط تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند کار بیهوده و غیرضروری است به همین جهت پرچم‌داران خودش را هیچ‌گاه باکیفیتی فراتر از فول اچ‌دی ر وانه بازار نخواهد کرد.
حال به‌تازگی از شواهد پیدا است که هواوی قصد دارد تا گوشی‌هایی با صفحه نمایش ۲K به بازار ارائه کند. ریچارد از طریق حساب کاربری weibo خودش درباره این تغییر در تصمیم توضیحاتی را ارائه کرده است. وی می‌گوید که با پیدایش هدست‌های واقعیت مجازی، استفاده از یک صفحه نمایش با وضوح بالا می‌تواند امری ضروری باشد؛ به همین دلیل است که هواوی نیز قصد دارد تا در سال جاری گوشی‌هایی با صفحه نمایش ۲K تولید کند.
وی همچنین توضیح می‌دهد که چرا یک صفحه نمایش با وضوح بالا می‌توان چیز غیرضروری برای گوشی‌های هوشمند باشد. ریچارد می‌گوید که قدرت یک صفحه نمایش با وضوح ۲K در اندازه ۶٫۵ اینچ یا کمتر قابل مشاهده نیست و کاربران نمی‌توانند تفاوت آن را با یک صفحه نمایش فول اچ‌دی تشخیص دهند. بنابراین استفاده از چنین صفحه نمایشی در یک گوشی هوشمند تنها می‌توان یک حیله برای فروش محصول آن تولیدکننده باشد. علاوه بر آن یک صفحه نمایش با وضوح بالا مصرف بیشتری را از برق خواهد داشت که در نتیجه منجر به کاهش عمر باتری گوشی خواهد شد.
با این حال مشخصات هواوی V8 در تنا منتشر شده و نشان می‌دهد که هواوی در این محصول از یک صفحه نمایش ۲K استفاده کرده است. این کمپانی حتی در پرچم‌دار خود هواوی پی ۹ نیز از چنین صفحه نمایش با وضوح بالایی استفاده نکرده است.
صفحه نمایش 2K هواوی آنر v8

هواوی در مسیر واقعیت مجازی

ریچارد توضیح می‌دهد که در واقع این اقدام تنها به جهت نیازمند بودن تکنولوژی واقعیت مجازی به چنین صفحه نمایشی انجام شده است. هواوی در حال حاضر به‌صورت کامل به فناوری وضوح ۲K دست یافته است. این در حالی است که تراشه Kirin 950 پردازنده گرافیکی آن قدرت لازم را به جهت پشتیبانی از صفحه نمایش ۲K دارد. این تراشه نه تن‌ها قادر به پشتیبانی از صفحه نمایش با وضوح بالا است؛ بلکه تکنولوژی موجود در آن از کاهش غیر معقولانه عمر باتری نیز جلوگیری می‌کند.
اما اگر تصور می‌کنید که صفحات با وضوح ۲K برای پشتیبانی کامل از هدست‌های واقعیت مجازی ایده آل هستند سخت در اشتباه هستید. چرا که این وضوح پس از آن که با چشم شما و توسط هدست واقعیت مجازی مشاهده می‌شوند، از کیفیت خیلی خوبی برخوردار نیستند و فقط برای صفحه نمایش گزینه خوبی هستند. هرچند که برای شروع می‌تواند این میزان وضوح مناسب باشد.
بنابراین وضوح ۴K راه حل نهایی خواهد بود؟ احتمالاً این گونه است اما تراشه‌های فعلی توانایی پشتیبانی کامل از این صفحات نمایش را ندارند. در واقع مصرف انرژی مشکلی است تراشه‌های فعلی با این صفحات نمایش دارند و باید تا عرضه تراشه‌های جدیدتر با صفحاتی دارای وضوح ۲K سر کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا