اخبار

مشخصات شیائومی می ۵ فاش شد ، اسپندراگون ۸۲۰ قلب تپنده ی این گوشی خواهد بود

پس از یک سال صبر بالاخره شیائومی رسما اعلام کرد که پرچم‌دار جدید خود به نام شیائومی می ۵ را در چهارشنبه، پنجم اسفند ماه عرضه خواهد کرد. اما امروز تصویری منتشر شد که تقریبا تمام مشخصات پرچم‌دار بعدی کمپانی چینی را فاش کرد. نکته‌ی جالب نیز این است که تقریبا تمام این مشخصات با شایعات قبلی تطابق دارد.
با مشاهده‌ی تصویر مشخص می‌شود که شیائومی می ۵ ( Xiaomi Mi 5 ) از یک صفحه‌ی ۵.۱۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره می‌برد. در زیر قاب این گوشی نیز از یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده شده که دارای پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای در فرکانس ۲.۱۵ گیگاهرتز است.
در پشت شیائومی Mi 5 یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی قرار داده شده که دارای قابلیت‌هایی مانند OIS و فوکوس لیزری است. یک دوربین ۴ مگاپیکسلی اولتراپیکسل نیز در جلوی قرار داده شده تا بتوانید تصاویر سلفی از خود گرفته و چت تصویری داشته باشید.
وظیفه‌ی تامین انرژی لازم این گوشی برعهده‌ی باتری با ظرفیت ۲,۹۱۰ میلی‌آمپر بر ساعت بوده و در پرچم‌دار جدید شیائومی از USB نوع C، چیپ NFC، و همچنین سیم کارت دوگانه استفاده شده است. در آخر می‌توان با نگاهی به تصویر فاش شده به وجود یک سنسور اثر انگشت در گوشی شیائومی می ۵ پی برد.
مشخصات شیائومی می ۵ فاش شد، اسپندراگون ۸۲۰ با صفحه ۵.۱۵ اینچی ۱۰۸۰p
در نهایت، باید بگویم که مشخصات فاش شده با آن‌چه که در گذشته از این گوشی شنیده بودیم تطابق داشته و جالب است بدانید که کمپانی در حال کاهش قیمت پرچم‌داران قبلی مانند شیائومی می نت ( Xiaomi Mi Note ) در چین است و این یعنی به زودی باید شاهد عرضه‌ی پرچم‌دار جدید به قیمتی معادل ۳۰۰ دلار باشیم. هرچند برای دانستن از قیمت واقعی گوشی باید تا رویداد بزرگ کنگره جهانی موبایل ( MWC 2016 ) صبر کرد.
شیائومی گویا خود را برای عرضه‌ی پرچم‌دار جدید خود در پنجم اسفند آماده کرده که کمتر از یک هفته تا آن زمان فاصله داریم. بنابراین باید صبر کرد تا در چند روز آینده اطلاعات بیشتری منتشر گردد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا