اخبار

مشخصات فنی کارت های گرافیک AMD موجود در مک بوک پرو ۲۰۱۶ مشخص شد

کمپانی AMD اخیراً جزییات فنی مربوط به کارت های گرافیک Radeon Pro مورد استفاده در مدل های ۱۵ اینچی مک بوک پرو ۲۰۱۶ را با مردم به اشتراک گذاشته و ما را بیشتر با سه گزینه مختلف موجود و تفاوت های میان آنها آشنا ساخته است.
سری Radeon Pro 400 براساس معماری پولاریس AMD و به کمک فرآیند ۱۴ نانومتری FinFET توسعه یافته تا به بهترین عملکرد ممکن بدون فدا کردن بهینه سازی مصرف برق دست یابد. ضمناً حافظه این پردازشگرها از پهنای باندی معادل ۸۰ گیگابایت بهره مند است.
به گفته AMD، پردازنده گرافیکی Radeon Pro موجود در مک بوک پرو، از قدرتی معادل ۱٫۸۶ ترافلاپس بهره می برد و به کارهایی که معمولاً برای پردازش از طریق پردازنده اصلی رزرو باقی می مانند سرعت می بخشد. این کارت گرافیک از ویژگی هایی مانند محاسبه ناهمگام، موتور شیدر به روزشده، فشرده سازی حافظه ارتقایافته و قابلیت های هندسی بهره می برد که همگی در قطعه ای کوچک و کاربردی قرار گرفته اند.

 

radeonpromacbookprocomparison-800x614-w600
کارت گرافیک Radeon Pro 460 که با صرف هزینه ۲۰۰ دلار در مدل پایه مک بوک پرو ۱۵ اینچی و ۱۰۰ دلار در مدل پیشرفته تر مک بوک پرو ۱۵ اینچی قرار می گیرد، قدرتی معادل ۱٫۸۶ ترافلاپس دارد و ۱۰۲۴ پردازنده جریانی با خود به همراه می آورد. در همین حال، Radeon Pro 455 که به صورت پیش فرض در مدل قدرتمند مک بوک پرو ۱۵ اینچی جای گرفته، ۱٫۳ ترفلاپس به ارمغان آورده و از ۷۶۸ واحد پردازنده جریانی بهره می برد.
در نهایت، Radeon Pro 450 موجود در مدل پایه مک بوک پرو ۱۵ اینچی نیز قدرت پردازشی ۱ ترافلاپسی و ۶۴۰ پردازنده جریانی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. گفتنی که بنابر اعلام AMD، پردازنده های گرافیکی داخل مک بوک پرو ۲۰۱۶ با وجود آنکه اندازه ای کوچکتر از یک سکه دارند، اما ۳ میلیارد ترانزیستور در خود جای داده اند.
سری Radeon Pro همچنین از «تکنولوژی نیروی پیشرفته» بهره می برد که دما و صدای دستگاه را هنگام سنگین ترین عملیات ها در پایین ترین حد نگه می دارد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا