اخبار

مشکل جدید برای اپل و آیفون در چین

مشکل جدید برای اپل و آیفون در چین

آیفون

به‌تازگی اتحادیه مصرف‌کنندگان چین اقدام به زیر سوال بردن عملکرد اپل کرده است. این اتحادیه به‌صورت رسمی خواستار توضیحات قانع‌کننده از سوی اپل است. رویکرد این ادعا بر پایه ازکارافتادن بی‌دلیل تعدادی از آیفون ۶ و آیفون ۶Sهای موجود در چین است.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده، تعداد قابل‌توجهی از کاربران با این مشکل روبرو بوده‌اند. همچنین این مشکل در میان کسانی که آیفون‌های قدیمی‌تر را در اختیاردارند، بیشتر است. گزارش‌ها حاکی از آن است که آیفون‌های ۶ و ۶S به‌سادگی و بدون هیچ دلیلی خاموش می‌شوند. این امر در حالی اتفاق می‌افتد که هنوز باتری دستگاه خالی نشده است.

مشکل اصلی این است که دستگاه پس‌ازاین خاموش شدن، دیگر بالا نمی‌آید. این مشکل حتی در صورت متصل ساختن آیفون به کابل شارژر نیز رفع نشده است. حتی شک و تردیدهای مربوط به دمای کارکرد نیز مطرح بوده‌اند؛ بااین‌وجود نگهداری از دستگاه در دمای مناسب نیز اثری نداشته است.

این مشکل کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا مدل‌هایی که این مشکلات را از خود بروز می‌دهند، دستگاه‌هایی جدید نیستند و بیش از یک سال در بازار جهانی حضور داشته‌اند. اتحادیه مصرف‌کنندگان چین نیز با در نظر گرفتن این مشکل و با توجه به تعداد بالای افرادی که مشکل یاد شده را تجربه کرده‌اند، با اپل تماس گرفته است.

مسئولان اپل هنوز هیچ نظر رسمی‌ای در این زمینه نداده‌اند. این موضوع برای اپل چندان خوشایند نخواهد بود زیرا این شرکت در حال تلاش برای بهبود فروش آیفون است. در طول چند فصل اخیر، آمار و ارقام به‌دست‌آمده از فروش آیفون، خبر از افول آن می‌دهند و حتی عرضه مدل جدید آیفون نیز نتوانسته است تا کلیت این ماجرا را تغییر بدهد.

با توجه به وجهه رقابتی ویژه بازار چین و درگیری اپل و سامسونگ برای تصاحب بازار می‌توان گفت که بحران‌های به وجود آمده برای این دو غول بین‌المللی، موجب ایجاد فضایی مناسب جهت قدرت گیری تولیدکنندگان بومی در بازار چین خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا