اخبار

معاون رگولاتوری: فاز آزمایشی طرح رجیستری به اتمام نرسیده است

چندی پیش اعلام شده بود که فاز آزمایشی طرح رجیستری تلفن های همراه تا پایان مهر ماه به اتمام می‌رسد اما اکنون معاون رگولاتوری خبر داد که این طرح هنوز تکمیل نشده و همچنان در مرحله آزمایشی قرار دارد.
حسین فلاح جوشقانی در یک برنامه تلویزیونی، آخرین وضعیت اجرای طرح ثبت شناسه گوشی های تلفن همراه یا رجیستری را تشریح کرد. معاون رگولاتوری اعلام کرد که طرح رجیستری برای مردم هزینه‌ای در بر نخواهد داشت و برای گوشی های موجود نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 

فاز آزمایشی طرح رجیستری از دو ماه پیش آغاز شده است

 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد که از دو ماه پیش فاز آزمایشی طرح رجیستری آغاز شده است. قرار بود ۱۵ آزمایش انجام شود که تا کنون ۱۲ آزمایش انجام شده و سه مورد از آزمایش‌های اساسی باقی مانده است. وی در ادامه گفت:

پیش بینی می‌کردیم که فاز آزمایشی طرح رجیستری تا پایان مهر ماه به اتمام برسد اما با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مطمئن شدیم که این طرح در موعد مقرر تمام نمی‌شود.

به گفته فلاح جوشقانی سه نهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه دارند که با همکاری هم این طرح را به اجرا برسانند. وزارت ارتباطات مسئولیت فنی طرح را بر عهده دارد و مسئولیت عرضه به بازار و کنترل مبادی به وزارت صنعت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا مربوط می‌شود.
معاون رگولاتوری در خصوص مدت زمان اجرای این طرح اظهار کرد که با توجه به گستردگی و مشخصاتی که در طرح رجیستری اجرا می‌شود، نمی‌توان زمان دقیقی را برای آن اعلام کرد چرا که تا کنون هیچ کشوری این طرح را در این ابعاد انجام نداده است. وی تاکید کرد که طرح رجیستری به گونه‌ای اجرا می‌شود تا هزینه‌ای را برای مردم نداشته باشد و برای گوشی های موجود نیز مشکلی به وجود نیاید. از زمانی که این طرح عملیاتی شود تمامی گوشی های تلفن همراه موجود در بازار و دست کاربران، به عنوان گوشی های مجاز شناخته خواهند شد و تنها گوشی های جدیدی که وارد کشور می‌شوند در طرح رجیستری کنترل و ثبت خواهند شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا