بررسی‌ تخصصی

مقایسه و بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 3 و اوپو A37 ، جنگ میان رده ها برای قدرت نمایی

بازار موبایل هند شدیدا رقابتی شده است و محصولات متنوعی با قیمت مناسب برای انتخاب در اختیار مشتریان قرار دارند. شرکت‌هایی همانند شیائومی، لیکو (LeEco)، میزو، مایکرومکس و YU همگی بازار موبایل این کشور را قبضه کرده‌اند، به نحوی که مشتریان به دنبال بهترین ویژگی‌ها با قیمتی مقرون به صرفه هستند. شیائومی ردمی نوت۳، میزو ام۳ نوت، LeEco لی ۲، موتو جی ۴ پلاس، لنوو ZUK ZI و YU یونی کُرن، بیشترین انتخاب‌هایی هستند که در میان محصولات دیگر به چشم می‌خورند.
شرکت مشهور چینی اوپو برای پاسخ به تقاضای عموم مردم و در دست گرفتن بازار هند، جدیدترین محصول خود یعنی گوشی هوشمند A37 را روانه بازار این کشور کرده است که با بیشتر گوشی‌های هوشمند ذکر شده قابل رقابت است. این شرکت به غیر از بازاریابی اینترنتی از دیگر روش‌های بازاریابی نیز استفاده می‌کند که این موضوع باعث شده است، نسبت به دیگر رقبای خود که از روش‌های بازاریابی آنلاین استفاده می‌کنند، برتری کمی پیدا کند. اما باید ببینیم عملکرد آن در برابر گوشی‌های مذکور که دارای عملکرد بسیار بالایی هستند، چگونه است.
در این مطلب برای سنجش عملکرد اوپو A37 در برابر گوشی‌های ذکر شده، یکی از این گوشی‌ها یعنی شیائومی ردمی نوت ۳ که یکی از پرفروش‌ترین محصولات در بازار هند است، برای مقایسه با جدیدترین محصول اوپو انتخاب شده است.

 

طراحی و صفحه نمایش
شیائومی دارای بدنه فلزی و طراحی یک دست است. بلندگوها به همراه حسگر اثر انگشت در پشت گوشی تعبیه شده‌اند. این گوشی از یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی Full HD با زاویه دید ۱۷۸ درجه برخوردار است که دارای فناوری‌ Sunlight display و حالت شب است. با به کار گیری Sunlight display کاربر به راحتی می‌تواند در زیر نور آفتاب از گوشی استفاده کند.
 
Xiaomi-Redmi-Note-3-Phone-21
 
در مقابل، گوشی A37 اوپو نیز همانند بیشتر محصولات دیگر این شرکت چینی، به خاطر طراحی برتر مورد تحسین قرار گرفته است. ضخامت این گوشی تنها ۷٫۷ میلی متر است و وزن آن ۱۳۶ گرم است که باعث می‌شود به راحتی در دست جای بگیرد. این گوشی از یک صفحه نمایش ۵ اینچی IPS با وضوح HD بهره می‌برد و در طراحی صفحه نمایش از شیشه خمیده ۲٫۵ بعدی (باعث ایجاد انحنای اندک در لبه صفحه نمایش می‌شود) و محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ۴ شرکت کورنینگ استفاده شده است
 
OPPO-A37-1

از نظر وضوح شیائومی شانس بهتری برای جذب مشتری دارد، اما اوپو از طراحی بهتری برخوردار است.

دوربین
دوربین یکی از بهترین نقاط قوت گوشی A37 اوپو محسوب می‌شود و می‌تواند کاربر را تحت تاثیر قرار دهد. دوربین اصلی این گوشی ۸ مگاپیکسل است و از دریچه دیافراگم f/2.2 و حسگر ۱/۳٫۲ اینچی برخوردار است. دوربین سلفی این گوشی نیز ۵ مگاپیکسل است و از دریچه دیافراگم f/2.4 و حسگر ۱٫۴ اینچی برخوردار است. اندازه هر یک از پیکسل‌ها ۱٫۴ میکرو متر است و عکس‌های این دوربین در نور کم دارای کیفیت خوبی است. در دوربین این گوشی حالت‌های متنوعی به کار گرفته شده است که شامل ویژگی‌های زیباسازی، استفاده از صفحه نمایش به عنوان فلش برای دوربین سلفی و حالت Ultra HD (فوق اچ دی) می‌شود که این حالت می‌تواند عکس‌هایی با وضوح ۲۴ مگاپیکسل را ایجاد کند.
در مقابل، شیائومی رِدمی هم از نظر دوربین شانس زیادی برای جذب کاربر دارد. این گوشی از یک دوربین قدرتمند ۱۶ مگاپیکسلی برخوردار است که فناوری‌های PDAF (استفاده از یک حسگر در مسیر نور ایجاد شده توسط یک آینه)، فلش LED دوگانه، ISP دوگانه (کنترل کننده فوکوس خودکار، میزان نوردهی و توازن نور سفید) و HDR در آن به کار گرفته شده‌اند. دوربین سلفی این گوشی نیز ۵ مگاپیکسل است و از ۳۶ افکت زیباسازی هوشمند برخوردار است.

 

xiaomi-redmi-note3-handson-11-640x426

گوشی شیائومی ردمی توانست در آزمایش‌ها و بررسی‌های مربوط به دوربین تصاویری با کیفیت خوب ارائه دهد. باید گفت دوربین A37 هم از قابلیت‌های خوبی برخوردار است.

عملکرد
تراشه پردازنده اسنپدارگون کوالکوم ۶۵۰ قدرت شیائومی ردمی نوت ۳ را تامین می‌کند. رم ۳ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز از دیگر ویژگی‌های سخت افزاری این گوشی محسوب می‌شوند. اوپو A37 نیز دارای پردازنده مدیا تک ام تی ۶۷۵۰، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی  است و از کارت حافظه تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت هم پشتیبانی می‌کند.
هر دو گوشی از سیستم عامل آندروید Lollipop 5.1 استفاده می‌کنند. اما شیائومی ردمی نوت ۳ رابط کاربری MIUI 7 را که توسط خود شرکت‌ ایجاد شده است، در گوشی‌های خود به کار برده است. در مقابل اوپو A37 هم از نسخه ۳٫۰ یکی از زیر شاخه‌های اندروید تحت عنوان ColorOS بهره می‌برد که توسط خود شرکت اوپو ایجاد شده است و به طور اختصاصی برای گوشی‌های این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

xiaomi_note_3_review_47

به نظر می‌رسد که گوشی ردمی نوت ۳ در انجام وظایف مختلف، عملکرد بهتری نسبت به اوپو A37 دارد و در مقابل گوشی A37 اوپو تنها برای استفاده‌های روزمره مناسب است.

 
 

باتری و ویژگی‌های دیگر
شیائومی ردمی نوت ۳ دارای باتری ۴۰۵۰ میلی آمپری است که بزرگتر از باتری اوپو A37 است و شرکت مدعی است که عمر باتری این گوشی در صورت استفاده از GPS گوشی، ۱۴ ساعت است. گوشی اوپو  A37 مجهز به باتری ۲۶۳۰ میلی آمپری است. این گوشی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند اما در صورتی که این گوشی از این قابلیت برخوردار بود، می‌توانست فروش بسیار بالاتری نسبت به گوشی‌های هم قیمت خود داشته باشد.
شیائومی ردمی با ویژگی‌های بیشتر خود همچون استفاده از حسگر اثر انگشت که عملکرد فوق‌ العاده‌ای دارد، از اوپو A37 پیشی گرفته است. در مقابل اوپو نیز از ویژگی‌های دیگری همچون پشتیبانی از دو سیم کارت، پشتیبانی از شبکه ۴G LTE، برچسب NFC، شبکه WiFi و پورت میکرو USB برخوردار است.

 
نهایتا انتخاب با شماست که کدام ویژگی های این دو گوشی برای شما مهم تره و قصد خرید کدام مدل رو دارید ، در آخر شما را دعوت به تماشای گالری عکس های این دو گوشی میکنم …
 

 

منبع: ibtimes

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا