اخبار

موس های وایرلس نیز مورد حملات امنیتی قرار می گیرند

این روزها، هر وسیله ای که احتیاج به متصل شدن داشته باشد، معضلات امنیتی را نیز به دنبال دارد. برای مثال اف بی آی به تازگی هشدار داده که ماشین های متصل به شدت در معرض خطر حملات هکرها هستند و درصد آسیب پذیری بالایی دارند. اما احتمالاً حتی فکرش را هم نکرده اید که ممکن است موس های وایرلس نیز زمینه ای برای حملات امنیتی به کامپیوتر شما باشند. به گفته محققین، موس های وایرلس به خوبی می توانند در حملات سایبری دخیل باشند.
بر اساس گزارشات اخیر رویترز که یک استارت آپ امنیتی به نام Bastille را منبع خود قرار داده است، محققان متوجه شده اند که موس های وایرلس ساخت شرکت هایی مانند HP، Dell، لنوو و آمازون ریسک امنیتی بسیار بالایی دارند چرا که این محصولات رمز گذاری نشده اند. این یعنی موس وایرلس به ظاهر معصوم شما می تواند راهی برای هکرها فراهم کند که به کامپیوترتان راه پیدا کنند.
یکی از محققین به نام Marc Newlin که در Bastille مشغول به کار است می گوید:

احتمال اینکه هکر بتواند ترافیک رمزگذاری نشده ای را به دانگل ارسال کند و تظاهر کند که یک کیبورد است وجود دارد. در نتیجه هکر می تواند به عنوان یک کلید در کامپیوتر شما عمل کند. در واقع انگار که هکر پشت کامپیوتر شما نشسته و در حال تایپ کردن بر روی سیستم شماست.

خبر خوشحال کننده اینجاست که تنها موس های وایرلس در معرض خطر هستند و به نظر نمی رسد که موس های بلوتوثی نیز مشکوک به هک شدن باشند. با توجه به اینکه اکثر موس های موجود در بازار جزو موس های بلوتوثی هستند، می توان گفت که نگرانی حادی در پیش نداریم. Bastille اضافه کرده که برخی از شرکت های بزرگ که موس های وایرلس تولید می کنند، بروزرسانی های سخت افزاری خود را برای جلوگیری از هک های احتمالی آینده ارسال کرده اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا