اخبار

نخستین سینمای واقعیت مجازی جهان در آمستردام هلند افتتاح شد

سال ۲۰۱۶ را می‌توان به نام تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد. سالی که در طول آن تا به این لحظه ۲ هدست واقعیت مجازی از سوی سامسونگ و ال جی معرفی شده اند و همچنین باید شاهد عرضه‌ی سه هدست واقعیت مجازی Oculus Rift ،HTC Vive و Playstation VR باشیم. در همین راستا اخباری از آمستردام نیز به گوش می‌رسد که نخستین سینمای واقعیت مجازی جهان نیز در این مکان افتتاح شده است.
تکنولوژی منجر به آن شده است که به راحتی پای کامپیوتر شخصی و یا تلوزیون خود در خانه نشسته و به تماشای فیلم‌ بپردازید. با این کار دیگر خبری از رفتن به سینما نخواهد بود. اما آنچه که مسلم است لذت دیدن فیلم از روی صندلی سینما و خوردن پاپ کورن‌های معروف آن در کنار مردم جامعه لذت دیگری دارد.
فرض کنید سینمایی که می‌روید حالا مجهز به تکنولوژی‌های واقعیت مجازی نیز شده است تا بتوانید فیلم‌های مورد علاقه تان را نه تنها در سینما بلکه به صورت واقعیت مجازی مشاهده کنید. قطعاً جذابیت تماشای آن فیلم دو چندان خواهد بود.
دنیای تکنولوژی به سمت استفاده از واقعیت مجازی پیش می‌رود. هدست‌ها، دوربین‌ها و فیلم‌ها همگی آماده هستند تا سرگرمی همه جانبه‌ای را به مصرف کنندگان ارائه دهند. با وجود عرضه هدست‌های واقعیت مجازی از سوی کمپانی‌های مختلف، شرکت‌های خدماتی جهان به دنبال استفاده از این تکنولوژی در ارائه خدمات به مشتریانشان هستند تا بتوانند نسبت به رقبا پیشگام باشند.
در همین راستا از آمستردام خبر می‌رسد که تیم چندرسانه‌ای Samhoud، نخستین سینمای واقعیت مجازی جهان را افتتاح کرده است. اما شاید برای شما جالب باشد که منظور از سینمای واقعیت مجازی دقیقاً چیست؟
سالن این سینما کمی متفاوت تر از آن چیزی است که تا کنون دیده ایم. شما به یک اتاق نسبتاً کوچکی خواهید رفت و از صندلی خود می‌توانید به یک صفحه نمایش بسیار بزرگ ۳۶۰ درجه‌ای دسترسی داشته باشید. این صفحه نمایش با استفاده از هدست واقعیت مجازی سامسونگ Gear VR به همراه یک تلفن هوشمند گلکسی اس۶ به دست خواهد آمد که در کنار آن نیز یک هدفون بسیار باکیفیت Sennheiser HD 201 جهت گوش دادن به صداها با کیفیتی فوق العاده بالا وجود دارد.
در حال حاضر این سینما به ۵۰ صندلی مخصوص مجهز شده است و مدت زمان فیلم‌ها نیز ۳۰ دقیقه هستند. انتظار می‌رود که با گذشت زمان بر تعداد صندلی‌های این سینمای جذاب افزوده شود. لازم به ذکر است که قیمت بلیت هر فیلم نیز ۱۴ دلار است.
منبع: ubergizmothechradar

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا