اخبار

نسل بعدی گوشی های پرچمدار سامسونگ، دارای گرافیکی بسیار بهبود یافته خواهد بود

شما شاید فکر می کنید کعه گوشی آیفون یا گلکسی شما به خوبی کار می کنند اما بهتر است صبر کنید تا ببینید این گوشی ها با چیپ هایی که سال بعد عرضه خواهند شد چگونه کار خواهند کرد.
فکر کنید : عمر بیشتر باتری، گرافیک آماده برای واقعیت مجازی، و قابلیت اجرای بازی های سنگین بدون استفاده ی بیش از حد باتری. شما حتی قادر خواهید بود تا از درون فیلم های ۴K عکس های ۸ مگاپیکسلی بگیرید. واجب تر از همه، شما قادر خواهید بود تا در مدت زمان بیشتری، کار های بیشتری با گوشی خود انجام دهید. که می تواند شامل استفاده های جدید گوشی مانند واقعیت افزوده تا واقعیت مجازی بشود.
جیمز بروس، رئیس بخش کارگشای موبایل طراحی کننده ی چیپ انگلیسی هولدینگ ARM در مصاحبه ای گفت : “اگر شما به دنبال چیزی شبیه واقعیت مجازی هستید، این مورد مورد تقاضای بیشیری از مردم بر روی گوشی های هوشمند است. گوشی برای زمان طولانی کار می کند و باید در این مدت بهترین عملکرد را در بازی ها یا فیلم ها داشته باشد”.
به زودی گوشی شما قادر خواهد بود تا قابلیت های بیشتری را مدیریت کند، و همه از دل معماری جدید چیپ ARM است. پردازشگر مرکزی Cortex A73 و پردازنده ی گرافیکی Mali G71 همین معماری جدید هستند. ARM یک شرکت بریتانیایی است که پایه ی بسیاری از پردازنده های موبایل را طراحی می کند که شامل پردازنده های ساخت اپل و سامسونگ نیز می شود. امروزه در جهان ۳ میلیارد گوشی با پردازنده های این شرکت کار می کنند و قرار است بنا به گفته ی این شرکت، در سال ۲۰۱۶ نیز ۱٫۵ میلیارد چیپ دیگر به این تعداد افزوده شوند.

Cortex و Mali

چیپ Cortex-A73 طراحی شده تا برای مدت زمان هایی طولانی به جای مدت زمان کوتاهی، در آخرین سرعت کار کند. در مقایسه با اجداد ۲۰۱۶ اش، این چیپ ۳۰ درصد عملکرد بالاتری را عرضه می کند و ۳۰ در صد مصرف باطری اش بهینه تر است. همچنین این چیپ نسبت به چیپ های قبل از خود اندازه ی بسیار کوچکتری دارد.
بروس افزود : “اگر شما به دنبال چیپی همانند این چیپ A73 هستید، بهتر است بدانید که حداکثر سرعت عملکرد پایدار این چیپ نسبت به چیپ های قبل خود، به دلیل مشکلات گرمایی که داشته اند کمتر شده است. در A73 با معماری ۱۰ نانومتری، ما طوری طراحی نموده ایم که عملکرد پایدار و عملکرد حداکثر به یک اندازه هستند”.
arm-chips-mali-cortex
CPU و GPU جدید ARM گوشی های سال بعد را قوی تر و کم مصرف تر می گردانند.
تا حالا ۱۰ شریک تجاری ARM که شامل HiSilicon، Marvell و Media Tek می شود، لایسنس این چیپ جدید را خریداری نموده اند. اما نامی از اپل در میان شرکت هایی که لایسنس این چیپ را خریده اند دیده نمی شود اما در گذشته اپل از تکنولوژی ARM در دستگاه های خود استفاده کرده است.
پردازنده ی گرافیکی Mali-G71 بر پایه ی معماری جدید Bifrost شرکت ARM پی ریزی شده اند. این معماری به این پردازنده ها ۵۰ درصد عملکرد بهتر نسبت به نسل های قبل خود در ۲۰۱۶ می دهد و در مصرف باتری نیز ۲۰ درصد بهینه تر است. این پردازنده همچنین پیشرفت های حافظه ای نیز داشته است که به گوشی شما اجازه می دهد که تصاویر با کیفیت را در رزولوشن های بالا، بهتر پردازش کند، و چیز جدیدی به اسم آنتی آلیاسینگ چند نمونه ای دارد که به طور ساده بدین معنی است که شما با داشتن این فناوری در هدست های واقعیت مجازی از شر پرش های تصویری که رخ می دهد خلاص می شوید.

منبع : Cnet

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا