اخبار

نصب ۲۲٫۳ درصدی iOS 10 بر روی دستگاه های اپل طی سه روز

کمپانی اپل چند روز پیش جدیدترین نسخه از پلتفرم اختصاصی خود موسوم به iOS 10 را برای استفاده عموم عرضه کرد و اکنون با گذشت سه روز از عرضه این بروزرسانی، ۲۲٫۳۱ درصد از دارندگان دستگاه های مجهز به این سیستم عامل، به iOS 10 آپدیت شدند.
 
اپل در این نسخه، تغییرات گسترده ای را در بخش های مختلف این پلتفرم از قبیل iMessage، Maps، Music، Photos، نوتیفیکیشن ها و همچنین عملکرد لاک اسکرین اعمال کرده و امیدوار است که مورد استقبال کاربران قرار گیرد.
 
همانطور که در خبرها داشتیم در اولین روز عرضه، حدود ۱۴٫۵ درصد از کاربران  دستگاه های خود را به نسخه جدید بروز کرده اند و اکنون بنا بر آخرین گزارش ها، ۲۲٫۳۱ درصد از دستگاه های مجهز به iOS از نسخه iOS 10 و ۷۲٫۲۵ درصد آن ها از iOS 9 و بالاخره ۵٫۴۴ درصد از آن ها از نسخه های پایین‌تر بهره می برند که قطعاً در طی روزهای آتی و با بروزرسانی های بیشتر به iOS 10، این آمار دستخوش تغییرات خواهد شد.
 
در مقایسه با اندروید باید گفت که تاکنون و با توجه به گزارش های رسمی، کمتر از ۰٫۱ درصد از کاربران، بروزرسانی جدید پلتفرم اندروید یعنی اندروید نوقا که حدود ۲۴ روز پیش عرضه شده بود را دریافت کرده اند. جالب اینجاست که حتی اندروید مارشمالو که سال گذشته عرضه شده بود، تنها بر روی ۱۸٫۷ درصد از دستگاه های اندرویدی نصب شده و جالب تر اینکه هم اکنون حدود ۳۵ درصد دستگاه های مجهز به این سیستم عامل، از اندروید لالی پاپ که دو سال از زمان عرضه آن می گذرد، بهره می برند.
 
چنین وضعیتی نشان دهنده ارتباط تنگاتنگ میان اکوسیستم نرم افزاری-سخت افزاری اپل است که توانسته جدیدترین بروزرسانی نرم افزاری خود را به گونه ای عرضه کند که حتی با دستگاه های قدیمی نیز سازگار بوده و  کاربران را نسبت به دریافت این بروزرسانی متقاعد کند. همچنین، این امکان برای توسعه دهندگان نیز فراهم شده است تا اپلیکیشن ها و قابلیت های جدید خود را بر روی این پلتفرم پیاده کنند.
 

ios 10
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا