اخبار

نقش موثر Leica در مهندسی دوربین دوگانه هواوی پی ۹

تلفن‌ هوشمندی نظیر هواوی پی ۹ را نمی‌توان نادیده گرفت. این گجت اوایل ماه جاری رونمایی شد و دوربین دوگانه هواوی پی ۹ از جمله مشخصات بارز آن به شمار می‌رود. هواوی این سیستم عکس‌برداری را با همکاری کمپانی Leica مهندسی کرده است.
همین دوربین دوگانه کافی بود تا توجه علاقه‌مندان عکاسی و فیلم‌برداری به پرچم‌دار جدید هواوی جلب شود. این کمپانی با شعار تجربه‌ متفاوت عکاسی در تلفن هوشمند، هیجان خاصی به خبر‌های پیرامون هواوی پی ۹ بخشید.
با این دوربین دوگانه و ادعای بزرگ هواوی، انتظار کاربران از عملکرد هواوی پی ۹ بسیار بالا رفت. با این حال پس از انتشار خبری پیرامون عدم دخالت سرویس Leica در مهندسی دوربین دوگانه این پرچم‌دار، به اختلاف نظر‌ها در این زمینه قوت بخشید.
در ابتدا گفته می‌شد دوربین هواوی پی ۹ تنها تحت لیسانس کمپانی نور شناس آلمانی – Leica – قرار گرفته و این سرویس در مهندسی دوربین دوگانه نقشی نداشته است. به عبارت ساده‌تر، تصور می‌شد هواوی قصد سوءاستفاده تبلیغاتی از برند Leica را داشته است. این شایعات پس از انتشار اطلاعیه مشترک این دو کمپانی، کاملا نقض شدند.
بنابراین هم‌اکنون از مهندسی شدن دوربین دوگانه هواوی پی ۹ توسط سرویس جانبی Sunny Optical مطمئن هستیم؛ اما تمامی این موفقیت‌ها نتیجه مهارت Leica در محاسبه لنز بوده است. علاوه بر این، سرویس آلمانی نام‌برده در طراحی مکانیکی دوربین و الگوریتم پردازش تصاویر آن نیز نقش به سزایی داشته است. خوشبختانه این موارد شک ما پیرامون عدم همکاری لیکا در طراحی دوربین هواوی پی ۹ را کاملا برطرف می‌کنند.

بیانیه هواوی و Leica در مورد دوربین دوگانه هواوی پی ۹

در ماه فوریه، هواوی و Leica از همکاری بلندمدت استراتژیکی خود پرده برداشتند. عملکرد بخش دوربین در تلفن‌های هوشمند اهمیت فراوانی برای کاربران دارد و ما نیز قصد داریم به لطف فلسفه عملیاتی Leica، تجربه تصویر‌برداری در محصولات خود را به بالاترین استاندار‌دهای روز برسانیم. Leica با مهارت کسب شده خود طی چند دهه تجربه در مهندسی بصری به کمک ما آمده است. هدف غایی ما در ایجاد این همکاری، دست‌یابی به بالاترین کیفیت تصویر در تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود.
دو کمپانی در طراحی دوربین تلفن هوشمند جدید هواوی – پی ۹ – همکاری نزدیک و مشترکی داشته‌اند. این همکاری بر پایه نوآوری و مهارت بالا استوار است.
دوربین دوگانه هواوی پی ۹ و کیفیت تصاویر بالای آن، نتیجه همکاری نزدیک بین هواوی و این کمپانی بوده است. Leica در مراحل طراحی و ساخت دوربین دوگانه هواوی پی ۹ و نسخه پلاس آن نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است. هدف اصلی ما دست‌یابی به بهترین تصاویر و عملکرد اپتیکال عکس‌ها و در نتیجه ارائه تصاویری با بالاترین کیفیت ممکن در بخش عکاسی موبایل‌ها محسوب می‌شود. نتیجه این همکاری و تلاش‌ها سطح جدیدی از تجربه عکاسی در پرچم‌دار هواوی خواهد بود.
این موفقیت نتیجه تلاش‌های بسیار زیاد مهندسان هر دو شرکت بوده است و همکاری Leica شامل موارد زیر می‌شود:

  • همکاری در ساخت، ارزیابی و بهبود طراحی اپتیکال (محاسبه لنز) متناسب با استاندارد‌های Leica
  • همکاری در ساخت مکانیکی مدل دوربین جهت کاهش افکت‌های نوری منحرف
  • تعریفی جدید از بازگردانی رنگ‌ها به شکل طبیعی در تصاویر، تعادل رنگ سفید، کاهش نور انحرافی، دقت نمایش، محدوده پویا، تصویر طبیعی و مشخصات نویزی
  • پردازش دیتای تصاویر به کمک مهارت Leica در نورافکنی و پردازش سیگنالی

 

با توجه به اظهارات این کمپانی بنظرشما دوربین پی۹ می تواند رقیبی برای دوبین های  جی۵ ، ایفون۶اس و گلکسی اس۷ باشد ؟

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا