اخبار

نگاهی مختصر به پردازنده اگزینوس ۸۸۹۰ با هسته‌های اختصاصی Mongoose

مهم‌ترین مزیت تراشه جدید ۶۴ بیتی این شرکت نسبت به سایر مدل‌های اگزینوس، بهره‌گیری از هسته‌های اختصاصی موسوم به Mongoose می‌باشد. البته لازم به ذکر است پردازنده اگزینوس ۸۸۹۰ که با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری و با فناوری فین‌فت توسعه یافته، از چهار هسته Mongoose که برخی آن را M1 نیز می‌نامند  و چهار هسته Cortex-A53 ARM بهره می‌برد که با فناوری big.LITTLE کنار هم کار می‌کنند.big.LITTLE به تراشه جدید سامسونگ اجازه دسته‌بندی نوع فعالیت‌های سنگین و عادی را برای محول کرد به هسته‌های مورد نظر می‌دهد.
این پردازنده قرار است نقش جانشین اگزینوس ۷۴۲۰ که در سال جاری در گوشی‌های پرچم‌داری همچون گلکسی اس ۶ اچ پلاس و یا گلکسی نوت ۵ مورد استفاده قرار گرفت را بازی کند. البته این را باید بگوییم که هسته‌های اختصاصی جدید سامسونگ بر مبنای معماری ARMv8 توسعه یافته‌اند از این رو هنوز هم صاحب اصلی فناوری ARM است.
در هر حال بر اساس ادعای شرکت سازنده، اگزینوس ۸۸۹۰ نسبت به اگزینوس ۷۴۲۰ حدود ۳۰ درصد عملیات پردازش را سریع تر انجام می‌دهد، این در حالیست که مصرف انرژی آن نیز حدود ۱۰ درصد نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. به غیر هسته‌های اختصاصی، اگزینوس ۸۸۹۰ برای اولین بار از یک مودم داخلی LTE Rel.12 Cat.12/13 بهره می‌برد که امکان تبادل اطلاعات را با سرعت ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌دهد.
انتظار می‌رود تولید انبوه این پردازنده که از واحد پردازش گرافیکی Mali-T880 MP12 ARM بهره می‌برد تا پایان سال جاری آغاز شود، بر همین اساس به کار گیری آن در گلکسی اس ۷ دور از انتظار نخواهد بود

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا