اخبار

نیمی از کاربران سامسونگ به تعویض گلکسی نوت ۷ با آیفون فکر می‌کنند؛ آیا این آمار و ارقام واقعی است؟

با وجود اینکه گلکسی نوت ۷ (Galaxy Note 7) به پایان عمر خود رسیده است، اما گویا قرار نیست اخبار و شایعات دست از سر این گوشی بردارد. شرکت سامسونگ به تازگی بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن خبر از ایجاد «تغییرات قابل توجه» در زمینه تضمین کیفیت محصولاتش داده است. از سوی دیگر، شرکت BayStreet نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده که می‌گوید ۷۰ درصد از صاحبان نوت ۷، قصد تعویض گلکسی نوت ۷ با آیفون را دارند. با این حال، نظرسنجی دیگری توسط شرکتی تحقیقاتی به نام IDC از کاربران انجام گرفته که نتایج آن کمی متفاوت است.
IDC می‌گوید این نظرسنجی را در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه -درست ۴ روز پس از اعلام رسمی سامسونگ مبنی بر خداحافظی با گلکسی نوت ۷ – و بین ۳ گروه مختلف از صاحبان گوشی‌های هوشمند انجام داده است. این افراد یا کسانی بودند که قبلا از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کردند (۳۴۷ نفر) و یا تا به حال گوشی‌هایی با برند سامسونگ نداشته‌اند (۲۲۸ نفر). در این بین، ۲۴ نفر هم بودند که گلکسی نوت ۷ داشتند.

آیا آمار و ارقام میزان تمایل کاربران به تعویض گلکسی نوت ۷ با آیفون ، ساختگی است؟

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که نیمی از آن ۲۴ نفر، قصد تعویض گلکسی نوت ۷ با آیفون اپل (به جای استفاده از یک گوشی دیگر با برند سامسونگ) را دارند و تنها  ۱۷% از این افراد دوست دارند از یکی دیگر از محصولات سامسونگ به جای گوشی معیوب خود استفاده کنند. اما ۲۴ نفر، نمونه‌ی خیلی کمی از صاحبان چندصد هزار نفری گلکسی نوت ۷ است. بنابراین، نتایج این تحقیق نمی‌تواند به همه آنها تعمیم داده شود. گفتن این جمله که «نیمی از صاحبان نوت ۷ قصد تعویض گلکسی نوت ۷ با آیفون را دارند»، در واقع تعداد قابل توجهی از کاربران را در ذهن شنونده به تصویر می‌کشد، در حالی که این تعداد تنها ۱۲ نفر است.
 
تعویض گلکسی نوت 7 با آیفون ؛ آیا آمار و ارقام ساختگی است؟
آنتونی اسکارسلا (Anthony Scarsella)، مدیر تحقیقاتی شرکت IDC، اعتقاد دارد که اگر گلکسی اس ۸ (Galaxy S) عرضه موفقی داشته باشد، مشتریان به سرعت حوادث و اتفاقات تلخ گلکسی نوت ۷ را فراموش خواهند کرد. با این که ضرر و زیان سامسونگ در اثر این اتفاقات میلیاردها دلار تخمین زده شده، اما گلکسی اس ۸ می‌تواند به سرعت این ضرر و زیان را جبران کند. سامسونگ از هم‌اکنون تبلیغات در خصوص این گوشی جدید را آغاز کرده و اخیرا نحوه ساخت و تست گلکسی اس ۸ را شرح داده است. اما باید صبر کرد و دید که آیا سامسونگ می‌تواند با تولید گوشی جدید خود، اوضاع به هم ریخته‌اش را سر و سامان دهد یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا