اخبار

هدست واقعیت مجازی اینتل با نام رمزی پروژه‌‌ی Alloy در دست تولید است

به نظر می‌رسد که بازار داغ هدست‌های واقعیت مجازی، اینتل را هم برای ورود به این حوزه ترغیب کرده است. به تازگی و در مراسمی که برای انجمن توسعه‌ دهندگان این کمپانی برگزار شده بود، از هدست واقعیت مجازی اینتل که با نام رمزی پروژه‌ی Alloy در داخل این کمپانی در حال توسعه و ساخت است، رونمایی انجام گرفت.
هدست واقعیت مجازی اینتل دارای ویژگی‌های مثبت بی‌شماری است که دو مورد مهم آنها، عدم نیاز به سیم و کارکرد مستقل آن بدون نیاز به سیستم‌های کامپیوتری است. در واقع اینتل یک پکیج واقعیت مجازی را در ابعادی کوچک تولید کرده است که خریداران می‌توانند با تهیه‌ی آن، نیاز خود به سیستم‌های کامپیوتری قدرتمند و د‌هها سیم و سنسور که در محصولاتی همچون هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو و آکیولس ریفت دیده می‌شود را برطرف کنند و تنها با همین گجت، به مشاهده‌ی محتوای واقعیت مجازی با کیفیت بالا بنشینند.
 
البته طبق معمول همیشه، اینتل قصد ندارد که ورود فعالی به بازار مصرف کنندگان داشته باشد و هدست واقعیت مجازی اینتل در واقعی یک نمونه‌ی پروتوتایپ و یک مدرک است تا به کمپانی‌های سازنده و فعال در این زمینه، قابلیت‌های پلتفرم واقعیت مجازی اینتل را ثابت کند و راه را برای توسعه و ساخت محصولات جدید توسط آنها بازتر کند.
 

هدست واقعیت مجازی اینتل یک محصول برای مصرف کنندگان معمولی نیست

هدست واقعیت مجازی اینتل با نام رمزی پروژه‌‌ی Alloy در دست تولید است
 
در ضمن هدست واقعیت مجازی بر روی یک قابلیت ویژه هم تمرکز دارد و آن هم استفاده از تکنولوژی و دوربین‌های RealSense این کمپانی است. در این هدست تعداد زیادی از این دوربین‌ها قرار داده شده است و همین هم به کاربران اجازه می‌دهد که علاوه بر تجربه‌ی محتوای واقعیت مجازی بر روی نمایشگر دیوایس، بتوانند در صورت تمایل، دنیای واقعی را هم مشاهده کنند و با ترکیب محتوای واقعیت مجازی و اجسام واقعی، تجربه‌ی بی‌نظیری را به دست آورند.
 
البته تعدادی از سنسورهای تشخیص فاصله با اجسام و چند سنسور دیگر نیز در هدست اینتل تعبیه شده است تا این تجربه خطری را برای کاربر ایجاد نکند. اینتل اعلام کرده است که اولین نسخه‌ی ساخته شده از پروژه ی Alloy در سال آینده در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. البته با وجود این که اینتل در حال حاضر در حال همکاری با مایکروسافت برای فراهم کردن یک تجربه‌ی جذاب از واقعیت مجازی برای کاربران سیستم عامل ویندوز است، قصد دارد که پلتفرم سخت افزاری هدست واقعیت مجازی خود را به صورت باز طراحی کند و با انتشار چندین API متن باز نرم افزاری، به توسعه دهندگان و کمپانی‌‌های سازنده این امکان را بدهد که بتوانند محصولات جدیدتر و با قابلیت‌های بیشتر را بر پایه‌ی هدست واقعیت مجازی اینتل تولید کنند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا