اخبار

هدف اولیه مایکروسافت فروش ۲۰۰ میلیون دستگاه ایکس باکس وان بود

اخیرا Phil Spencer که ریاست بخش ایکس‌باکس Microsoft را بر عهده دارد، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در زمانی که دان متریک رئیس بخش ایکس‌باکس بود، هدف نهایی این بخش از مایکروسافت، فروش ۲۰۰ میلیون دستگاه ایکس‌باکس وان بوده است. در ادامه این مصاحبه، اسپنسر مشخص نکرد که منظور از این تعداد، فقط کنسول ایکس‌باکس وان بوده یا پروژه‌هایی مانند اسکورپیو نیز در این رقم قرار داشته‌اند. با تمام این اوصاف، ۲۰۰ میلیون دستگاه، رقم بسیار بالایی است. رکورد فروش کنسول، هم‌اکنون با ۱۵۰ میلیون دستگاه فروخته شده در اختیار کنسول پلی‌استیشن ۲ است:

هدف اصلی بخش ایکس‌باکس مایکروسافت این بود که راهی پیدا کنند تا بتوانند ۲۰۰ میلیون دستگاه به فروش برسانند. ما هرگز در تاریخ کنسول‌ها، چنین تعداد فروشی را ندیده‌ایم. پلی‌استیشن ۲، فکر می‌کنم که با ۱۲۰ میلیون دستگاه فروش، رکورددار است (در سال ۲۰۱۱ سونی اعلام کرد که ۱۵۰ میلیون دستگاه پلی‌استیشن ۲ به دست خرده‌فروشان رسانده است). روشی که تیم ما اتخاذ کرد، این بود که حدس زدیم که کاربران در حال مهاجرت به سرویس‌هایی مانند نتفلیکس هستند و تلویزیون در معنای سنتی خود در حال از بین رفتن است و اگر ما بتوانیم کنسولی بسازیم که در مرکز این انتقال قرار بگیرد و جامعه هدف ما فقط گیمرها نباشد، می‌توانیم به این هدف دست پیدا کنیم. در حقیقت ما می‌خواستیم بازار کنسول و بازار گیم را در دست بگیریم و آن را توسعه دهیم. در زمان معرفی کنسول ایکس‌باکس وان، یکی از اهداف اصلی تیم سازنده، تمرکز برروی محتوای تلویزیونی بود. 

در آن زمان حتی مایکروسافت استودیویی به نام Xbox Entertainment Studios (استودیوهای سرگرمی ایکس‌باکس) تاسیس کرد که قرار بود فیلم‌ها و سریال‌ها را برروی این کنسول بیاورد. اما زمانی که دان متریک مایکروسافت را به مقصد زینگا ترک کرد و اسپنسر جای او را گرفت، یکی از اهداف اصلی او این بود که هدف اصلی نام تجاری ایکس‌باکس را به بازی برگرداند. استودیوهای سرگرمی ایکس‌باکس بسته شد با این حال کماکان سریال Halo که توسط استیون اسپیلبرگ ساخته می‌شود، برروی این کنسول عرضه خواهد شد:

هنگامی که من دو سال و نیم پیش وارد تیم ایکس‌باکس شدم، هدف اصلی من این بود که برند ایکس‌باکس را به تمرکز برروی بازی‌های ویدیویی برگردانم و آن را تبدیل به یک کنسول بازی بکنم. شما ابتدا باید جایگاه کنسول خود را به عنوان یک کنسول مخصوص بازی در بازار تثبیت کنید و سپس وارد حوزه‌های دیگر شوید و ما باید مطمئن شویم که این‌ کار را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه افزود که هنگامی که او وارد تیم ایکس‌باکس شد، قصد داشت که گیمرها و سازندگان را از این مطمئن کند که ایکس‌باکس وان کنسولی است که در ابتدا برای آنها است. در انتها نیز وی اعلام کرد که با این حال بسیاری از افراد از ایکس‌باکس وان با استفاده از برنامه‌هایی از قبیل یوتیوب و Netflix، به عنوان یک دستگاه پخش ویدیو نیز استفاده می‌کنند:

با این حال من کماکان معتقد هستم که ما باید اول اطمینان گیمرها را جلب کنیم تا بتوانیم کارهای دیگری با این کنسول انجام دهیم.

مدتی است که مایکروسافت از انتشار آمار دقیق فروش کنسول ایکس‌باکس وان خودداری می‌کند و ما نمی‌توانیم به صورت دقیق بفهمیم که این کنسول چه مقدار فروش داشته است با این حال چندی پیش این کمپانی اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه مبتنی بر ویندوز ۱۰ وجود دارد که ایکس‌باکس وان‌ها نیز در این دسته قرار می‌گیرند.
 

منبع GameSpot
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا