اخبار

هشت حقیقت جالب در مورد شرکت بزرگ و محبوب ال‌جی

با آن‎که شرکت ال‎جی از نظر رقابت با شرکت‎هایی نظیر سامسونگ و اپل در حوزه‎ی گوشی‎های هوشمند اندکی با مشکل روبرو است، ولی با این‎حال یکی از شناخته‎‎شده ترین تولیدکنندگان گوشی‎های هوشمند در جهان به شمار می‎رود. طبق گفته‎ی وب‎سایت Statista، این شرکت سومین سازنده‎ی گوشی‎هوشمند در ایالات متحده با در اختیار داشتن یک پایگاه مشترک ۹٫۷ درصدی محسوب می‎شود (طبق آمار بهمن ماه ۱۳۹۴).
دلایل این همه موفقیت چیست؟ ال‎جی، همانند با هر شرکت دیگری، پشت محصولات و تلاش‎های فعلی‎اش داستانی برای گفتن دارد. در این مقاله ما قصد داریم تعدادی از جالب‎ترین حقایق در رابطه با این شرکت را با شما به اشتراک بگذاریم. پس با ما همراه باشید!
شروع ماجرا….
ال‎جی مدت طولانی است که در عرصه‎ی تجارت دیده می‎شود. بنیان‎گذاری این شرکت در سال ۱۹۵۸ تحت نام “GoldStar” بوده است. این شرکت بعد از جنگ کره ساخته شده و هدف اصلی آن پیش‌‎ بردن کشور به سمت تولید وسایل الکترونیکی ساخت داخل (بومی) بوده است. آن‎ها اولین شرکتی بودند که رادیوها، تلویزیون‎ها، یخچال‎ها، ماشین‎های لباس‎شویی و کولرهای کره‎ای را ساختند.
 
 
گوشی LG G5
چطور نام ال‎جی شکل گرفت
GoldStar دارای مجموعه‎ی دیگری به اسم “Lak-Hui Chemical” بود. این بخش از شرکت در سال ۱۹۹۵ با GoldStar ادغام شد، تا این شرکت تلفیقی نام Lucky-GoldStar را داشته باشد که مخفف آن LG (ال‎جی) را تشکیل داد.
شعارهای تبلیغاتی
با آن‎که در حال حاضر همگان شرکت ال‎جی را با شعار مشهور “زندگی خوب است” آن می‎شناسند،  این تنها اصطلاحی نیست که آن‎ها در رابطه با اسم شرکت خود از آن استفاده کرده‎اند. از سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ شعار تبلیغاتی آن‎ها “فناوری آینده” و از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ “از نظر دیجیتالی در خدمت شما” بود.
شعار تبلیغاتی ال‎جی
اولین صفحه‎ی نمایش لمسی خازنی موجود در یک گوشی
آیا روزهایی را به یاد می‎آورید که صفحات نمایش گوشی‎ها از نوع مقاومتی بودند؟ یعنی آن‎ها نسبت به فشار واکنش نشان می‎دادند، در نتیجه دقت آن‎ها بسیار کم و واکنش‎‌گرا نبودند. اولین گوشی که باعث بهتر شدن اوضاع شد و یک صفحه‎ی نمایش لمسی خازنی داشت گوشی LG Prada بود که آن را با نام LG KE850 نیز می‎شناسند.
این گوشی یک نمایشگر ۳ اینچی با رزولوشن ۲۴۰ در ۴۰۰، حافظه‎ی داخلی ۸ گیگابایتی داشت و از شبکه‎ی ۲G نیز پشتیبانی می‎کرد و عمر باتری آن برای ۳ ساعت مکالمه دوام می‎آورد، علاوه بر این موارد رابط کاربری Flash UI نیز در آن دیده می‎شد. این گوشی در ۱۸ ماه اول بعد از تولید خود ۱ میلیون واحد فروش داشت.
گوشی LG Prada
فراوانی تلویزیون‎ها
بدون اشاره کردن به برند ال‎جی، امکان صحبت در رابطه با تلویزیون‎ها وجود ندارد. آن‎ها عملکردی عالی در این بخش دارند و ارقام فروش به تنهایی ثابت‎کننده‎ی موفقیت آن‎ها هستند. طبق آمار ارائه شده توسط وب‎سایت Statista، شرکت ال‎جی دومین شرکت محبوب سازنده‎ی تلویزیون در سال ۲۰۱۵ به شمار می‎رود و در این رابطه ۱۲٫۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. در این بخش آن‎ها تنها مغلوب رقیب کره‎ای دیگر خود یعنی سامسونگ شده‎اند که سهم بازار این غول دنیای وسایل الکترونیکی از بازار ۲۰٫۹۸ درصد است.
تلویزیون های ال جی
طرفدار محیط ‎زیست
شرکت‎های الکترونیکی زیاد با محیط‎زیست رفتار دوستانه‎ای ندارند، ولی حداقل باید تلاشی در این بخش داشته باشند. با در نظرگیری تمامی موارد، شرکت ال‎جی امتیاز واقعا بالایی در “راهنمایی برای وسایل الکترونیکی سبز‎تر” وب‎سایت Greenpeace دارد. در حال حاضر این شرکت با امتیاز ۳٫۵ از ۱۰ جایگاه ۱۲ را به خود اختصاص داده است. گزارش این وب‎سایت را می‎توانید در لینک زیر مشاهده کنید.
لوگوی ال جی
یکی از اولین‎ها در استفاده از صفحات نمایش خمیده
اولین شرکتی که گوشی با یک صفحه‎ی نمایش خمیده ارائه داد، سامسونگ بود (با تولید گوشی Samsung Galaxy Round)، ولی به گفته‎ی خیلی‎ها تلاش آن‎ها واقعا محسوب نمی‎شود چون پشت خمیدگی این گوشی هدف زیادی قرار نداشت.
از طرف دیگر گوشی LG G Flex تنها در حدود یک ماه بعد از محصول سامسونگ روانه‎ی بازار شد. گرچه انعطاف‎پذیری، خمیدگی و صفحه‎ی نمایش این گوشی بیشتر در جهت جذاب‎تر کردن آن بود، ولی ترفندهای زیادی هم ال‎جی با آن معرفی کرد، به عنوان مثال این گوشی تا یک حدی می‎توانست خم شود. گوشی LG G Flex را روی یک سطح صاف قرار دهید و آن را به سمت پایین، برای مشاهده‎ی جادوی ال‎جی، قرار دهید.
درست است که این امر بیشتر شبیه به یک تبلیغ تجاری است، ولی هم‎چنین نشان می‎دهد که این گوشی اندکی مقاومت بیشتری نسبت به سوء استفاده دارد. مواد خشک می‎شکنند، ولی انواع انعطاف‎پذیر به سادگی خم می‎‎شوند.مزیت دیگر آن گفته می‎شود این است که در تماس‎های تلفنی تصویری صورت کاربران محبت بیشتری در خود داشته باشد.
گوشی LG G Flex
اولین گوشی‎ ماژولی محبوب
اجازه بدهید کمی به جلوتر هم بیاییم و در رابطه با گوشی‎‎هوشمند فعلی موجود در بازار هم صحبت کنیم یعنی گوشی LG G5. این گوشی رسما اولین گوشی ماژولی به شمار نمی‎رود (این عنوان به گوشی Fairphone 2 تعلق دارد)، ولی از قضا اولین گوشی محبوب و رده‎بالایی است که چنین طراحی را به کار گرفته است.
گوشی LG G5 دارای یک باتری قابل تعویض و درگاه کارت میکرو اس‎دی است. چنین چیزی به خودی خود چیز هیجان‎انگیزی به شمار نمی‎رود، ولی این شرکت ماژول‎های اختیاری برای خرید ارائه می‎دهد که باعث افزایش تجربه‎ی کاربری در این دو بخش ‎می‎شوند. ال‎جی این ماژول‎ها را “دوستان” می‎نامد، از این نظر که می‎توانند باعث بالا رفته تجربه‎ی کار با دوربین، خروجی صدای گوشی و موارد دیگر شوند.
ماژول های گوشی LG G5

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا