اخبار

همکاری اینتل شرکت های خودرو سازی برای ساخت خودرو های هوشمند

خودرو های هوشمند
شرکت اینتل که بزرگترین تولید کننده پردازنده های ابر پردازشگر است وارد تولید خودرو های هوشمند بدون سر نشین شد.
این شرکت سرمایه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار برای توسعه خودروهای مجهز به سیستم های هوش مصنوعی فراهم کرده است. ارتباطات بی سیم، آگاهی هوشمند از شرایط محیطی، هوش مصنوعی و امنیت از سیستم هایی است که اینتل قصد دارد در خودرو های هوشمند خود مورد استفاده قرار دهد.
با این شرایط اینتل در صدد است که بتواند خودروهایی تولید کند که بدون سرنشین در انواع خیابان ها و جاده های ممکن گشت و گذار کنند!و برای عموم خطری نداشته باشد. همچنین این خودروها می توانند به طور آنی و سریع حجم زیادی از داده ها را برای افزایش امنیت و مسیریابی بهتر با یکدیگر رد وبدل کنند.
برای هوشمند سازی این خودروها اینتل قصد دارد سوپر پروسسور هایی را تولید کند  که بتوانند به صورت پیشرفته تر از هر خودروی  دیگری شبیه سازی حرکات را تولید کنند. البته خودروهای امروزی به طیف گسترده ای از حسگرها، دوربین ها و سیستم های کنترلی مجهز هستند که اطلاعات مختلف را خلق، جمع آوری، پردازش و منتقل می کنند.
هرکدام از این خودروهای هوشمند به طور نسبی هر روز چهار ترابایت داده تولید خواهند کرد و صنعت خودروسازی باید زیرساخت های لازم برای رد و بدل کردن این اطلاعات را فراهم آورند
شرکت اینتل برای خودروهای هوشمند خود با شرکت بی ام دبلیوی آلمان قرار داد بسته است. هدف نهایی این همکاری، تولید یک خودروی فوق هوشمند صرف نیست؛ بلکه تولید خودرویی است که بتواند محیط را تحت نظر قرار دهد و دیگران را مات و مبحوت!
بهتر است منتظر بمانیم و رقابت شرکت های بزرگ در ساخت و تولید ماشین های هوشمند را به نظاره بنشینیم.آیا گوگل موفق تر است یا اینتل؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا