اخبار

همکاری سامسونگ و مایکروسافت در اینترنت اشیا

امروز در طی نمایشگاه CES 2016 مایکروسافت و سامسونگ یک همکاری جدید را برای توسعه اینترنت Iot یا اشیا روی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ اعلام کردند.
قبل از هرچیزی به عنوان یادآوری بهتر است نگاهی کوتاه به معنی و تاریحچه اینترنت اشیا داشته باشیم.اینترنت اشیا که واژه انگلیسی آن Internet of Things است‌ با سه حرف Iot شناخته می‌شود به طور کلی این سرویس به بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و بتوان توسط اپلیکیشن‌های موجود در گوشی‌های هوشمند کنترل شوند اشاره دارد.
عبارت اینترنت اشیا برای اولین بار توسط کویین آشتون در سال ۱۹۹۹ میلای مورد استفاده قرار گرفت که جهانی را با هویت دیجیتالی فرض کرد، که در واقع این هویت به هرچیزی از جمله اشیا بی جان داده می‌شود.
این دو شرکت بزرگ در طول CES سال جاری دستگاه‌های سامسونگ IoT را که محهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ هستند به نمایش گذاشتند و درباره  آن گزارش زیر را منتشر کرده‌اند.
ما اکنون با وجود دستگاه‌های امروزی هیجان زده هستیم و حال می‌خواهیم درباره پتانسیل العام گرفته از فردا سحن بگوییم. ما همراه با سامسونگ میلون‌ها و میلیون‌ها دستگاه به اشتراک خواهیم گذاشت تا با همه چیز در ارتباط باشند که این امر با استفاده از پروتکل های باز و استانداردهای در اکوسیستم های فراگیر، خلاقیت الهام بخش توسعه دهندگان نرم‌ افزار و تولید کنندگان امکان پذیر است.
CES یک رویداد مناسب برای به نمایش گذاشن ایده‌ها است و ما امروز به شما نشان خواهیم داد که سیستم عامل ویندوز ۱۰ چگونه برای اینترنت اشیا ایده‌ال است. نسخه نمایش پروژه ما با یک دستگاه سامسونک آغاز خواهد شد و به مردم کمک بسیاری خواهد کرد.
سامسونگ اکنون بخش عمده‌ای از بازار گوشی‌های هوشمند را در دست گرفته است و مایکروسافت به عنوان دارنده پر کاربرد ترین سیستم عامل در کنار این شرکت با این پروژه عملکرد خوبی را خواهند داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا