اخبار

هواوی طی مراسمی در تهران از Ascend Mate 7 رونمایی کرد

کمپانی هواوی اواخر تابستان سالجاری در نمایشگاه IFA 2014 برلین از دو گوشی جدید Ascend Mate 7 با نمایشگر ۶ اینچی فول اچ‌دی، پردازنده هشت‌هسته‌ای Hisilicon و باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعت و Asend G7 به عنوان یک گوشی میان‌رده، رونمایی کرد.

به نقل از سایت زومیت، دفتر هواوی در ایران، ۱۲ آذرماه در مراسمی با حضور مدیران ایرانسل، همراه اول، رایتل، اپراتورهای مخابراتی و خبرنگاران از فبلت پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. این مراسم از چند بخش پذیرایی، نگاه نزدیک به گوشی‌های Ascend Mate 7 و Ascend G7 هوآوی و برنامه سرگرم کننده و سپس معرفی کامل محصولات جدید هواوی تشکیل شد.

در ابتدای مراسم فرزاد حسنی، مجری برنامه، از اندرو لَن، مدیر عامل دفتر هواوی در ایران برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.

لَن ابتدا به سابقه فعالیت این کمپانی چینی در ایران پرداخت و گفت هواوی از مدت‌ها پیش با شرکت مخابرات ایران برای تامین تجهیزات مخابراتی همکاری می‌کرده است.

وی ضمن ابراز رضایت از کار در بازار ایران گفت:

در زمینه فروش تجهیزات مخابراتی، هواوی در ایران رتبه اول را دارد و در بخش فروش تلفن همراه و تبلت در جایگاه دوم بازار ایران قرار دارد. سهم هواوی از بازار ایران بسیار زیاد است و ایران بهترین بازار خارجی برای این شرکت محسوب می‌شود و حدود یک دهه فعالیت در ایران ۵٫۰۰۰ شغل ایجاد کرده است.

در ادامه، رضا آقایی‌نیا، مدیر ترمینال منطقه ایران شرکت هواوی به معرفی اسند میت ۷ پرداخت و در ۷ بخش قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فبلت جدید هواوی را تشریح کرد.

وی در زمینه نمایشگر ۶ اینچی Ascend Mate 7 گفت:

نمایشگر  بزرگ‌تر از کارآیی بیشتری برخوردار است و به کاربر  امکان می‌دهد اپلیکیشن‌ها را در فضایی بزرگ‌تر اجرا کرده و محتوای وب را راحت‌تر مطالعه کند. نمایشگر به کار رفته در این تلفن از نوع JDI است که نوعی نمایشگر IPS است!

البته به نظر می‌رسد نمایشگر اسند میت جدید در واقع همان نمایشگر نوع IPS باشد که توسط کمپانی ژاپن دیسپلی (JDI) توسعه داده شده است.

وی سپس درباره نکاتی که در طراحی این فبلت رعایت شده، گفت:

این گوشی باریک‌ترین حاشیه را در میان محصولات موجود در بازار دارد. معمولا برای سنجش میزان حاشیه‌ها از معیاری استفاده می‌شود که در واقع نسبت مساحت بخش نمایشگر به کل سطح روبروی تلفن است. این نسبت در گوشی جدید هواوی ۸۳ درصد است.

اقایی‌نیا همچنین ضخامت دستگاه را ۷.۹ میلی‌متر اعلام کرد و گفت:

Mate 7 یکی از باریک‌ترین فبلت‌های موجود است و بدنه آن از نوعی آلیاژ آلومینیوم و به صورت یک‌تکه ساخته شده تا مقاومت آن در برابر ضربات بیشتر شود. وزن میت ۷ نیز ۱۸۵ گرم است.

او در ادامه سخنانش درباره تراشه به کار رفته در این محصول گفت:

Ascend Mate 7 از یک تراشه مخابراتی ساخت هواوی استفاده می‌کند که امکان پشتیبانی از LTE Cat6 را دارد.

وی با اشاره به این که از روز گذشته شبکه سراسری ۴G ایرانسل نیز راه‌اندازی شده گفت که قابلیت اینترنت همراه LTE Cat6 سرعتی بسیار بیشتر از ۴G معمولی ارائه می‌کند.

آقایی‌نیا در ادامه به باتری ۴۱۰۰ میلی آمپرساعتی به کار رفته در این فبلت اشاره کرد و گفت:

افرادی که با تکنولوژی روز باتری ابزارهای هوشمند آشنا هستند حتما می‌دانند که چنین ظرفیتی در باتری تبلتهای ۷ اینچی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در اسند میت ۷ که ابعادی ۶ اینچی دارد از یک باتری با چنین ظرفیتی استفاده شده تا دستگاه حداقل یک روز کاری را در صورت استفاده سنگین کاربر دوام بیاورد. در صورتی که از دستگاه به طور معمول استفاده کنید می‌توانید حتی تا دو روز شارژدهی آن حساب کنید. همچنین باتری دستگاه بر خلاف اکثر محصولات هواوی غیرقابل تعویض است. دلیل این موضوع کاهش ضخامت بدنه تا حد امکان بود.

وی سپس به ارائه توضیحاتی درباره پردازنده ۸ هسته‌ای Hisilicon به کار رفته در تلفن میت ۷ پرداخت و گفت:

کاربری این تراشه به گونه‌ای است که نحوه فعالسازی هر یک از هسته‌ها (۴ هسته Cortex A7 و چهارهسته A15) بر اساس اپلیکیشن مورد استفاده تعیین می‌شود. مثلا هنگام اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین چهار هسته A15 و سه هسته A7 فعال می‌شوند، هنگام وبگردی سه هسته A7 و در هنگام تماس صوتی یا ارسال پیامک فقط یک هسته A7 فعال است تا عملکرد سخت‌افزار دستگاه بهینه بوده و عمر باتری افزایش پیدا کند.

آقایی‌نیا با بیان این که بسیاری از کمپانی‌های رقیب از ارزان قیمت‌ترین ایرفون‌ها برای تلفن‌های خود استفاده می‌کنند، افزود:

در اسند میت ۷ از ایرفون‌هایی پیشرفته با تکنولوژی حذف نویز اکتیو استفاده کرده‌ایم. این فناوری نیاز به منبع انرژی دارد و هندزفری این گوشی برق خود را از باتری تلفن تامین می‌کند. البته برای این که در هنگام اتصال هدفون به گوشی، مصرف باتری بالا نرود یک باتری مجزا در این ایرفون قرار داده‌ایم که تا ۲ ساعت دوام دارد و پس از تمام شدن باتری، ایرفون انرژی مورد نیاز برای حذف نویز را از تلفن تامین می‌کند. بنابراین هنگام شارژ گوشی، کافی است هدفون  نیز به آن متصل باشد تا باتری داخلی آن شارژ شود.

او در ادامه ضمن اشاره به دوربین نسل چهارم سونی و سنسور اثر انگشت روی بدنه پشتی اسند میت ۷ گفت:

 این سنسور به دلیل تکنولوژی ویژه‌ای به کار رفته در آن، می‌تواند ظرف کمتر از یک ثانیه اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد و خیس یا خشک بودن دست برای تشخیص اثر انشگت مهم نیست و تحت هر شرایطی به سرعت قفل صفحه باز شده و کاربر می‌تواند با گوشی کار کند. سنسور اثر انگشت اسند میت ۷ چندطرفه یا Uni-directional است و نیازی نیست که کاربر حتما انگشت خود را به صورت عمودی روی آن قرار دهد.

در پایان او به برخی قابلیت‌های نرم‌افزاری فبلت جدید هواوی، از جمله امکان ثبت اثر چندین انگشت و ساخت پروفایل‌های مجزا برای هر کاربر، استفاده از تراشه‌ای اختصاصی برای نگهداری اطلاعات اثر انگشت، امکان گرفتن عکس سلفی با استفاده از سنسور اثر انگشت، قابلیت کار با یک دست یا One-handed operation و… پرداخت.

سپس آقایی‌نیا توضیحاتی درباره تلفن میان‌رده G7 که دیگر محصول رونمایی شده هواوی است  ارائه کرد.

وی با بیان این که میت ۷ ابزاری مخصوص حرفه‌ای‌ها است، گفت:

هواوی باید محصولاتی برای همه کاربران داشته باشد. جی ۷ ابزاری است برای همه و می‌تواند نیاز هر نوع کاربری را برآورده کند. بدنه این دستگاه از جنس آلیاژ آلومینیوم و در بالا و پایین از جنس پلاستیک تشکیل شده و دوربین دستگاه  ۱۳ مگاپیکسل بوده و از دوربین جلویی ۵ مگاپیکسل استفاده شده تا علاقه‌مندان به گرفتن عکس‌های سلفی بتوانند تصاویر باکیفتی از چهره خود ثبت کنند.

در پایان از بانوان مدال‌آور در مسابقات آسیایی اینچئون به عنوان میهمانان ویژه، تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.

منبع : Zoomit

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا