اخبار

هواوی P9 و رونمایی احتمالی در اسفند ماه

شرکت هواوی،بزرگترین تولید کننده گوشی موبایل در چین و سومین برند بازار اسمارت فون ها در جهان است و همه ساله گوشی های زیادی را در طیف گسترده ای از قیمت و کارایی روانه بازار می کند.امروز خبر رسیده که پرچم دار بعدی این کمپانی که به احتمال فراوان هواوی پی ۹ ( Huawei P9 ) نام خواهد داشت حوالی اسفند ماه سال جاری رونمایی خواهد شد.
به تازگی وب سایت چینی Mobile-dad ادعا کرده که هواوی پرچم دار جدید خود یا همان گوشی P9 را در ماه مارس ( اسفند ) آینده رونمایی خواهد کرد.این درحالی است که پیش از این شایعه شده بود که هواوی پی ۹ تا قبل از پایان سال ۲۰۱۵ معرفی می شود ، که البته با توجه به شرایط فعلی ، این داستان متنفی است.
البته سناریوی دیگری نیز برای زمان رونمایی از این گوشی وجود دارد.اگر برنامه ریزی سال گذشته هواوی را در نظر بگیریم، مدل P8 در میانه های بهار امسال معرفی شده بود و در حال حاضر Mate 8 هم در راه رسیدن به بازارهای آمریکا قرار داد، در نتیجه می توان پیش بینی کرد مدل پرچم دار بعدی زودتر از بهار آینده رونمایی نشود.
به هر حالا تمام موارد ذکر شده در بالا از شایعات و احتمالات شکل گرفته و هنوز هیچ مقام رسمی از هواوی، زمان رونمایی از پرچم دار بعدی این شرکت را اعلام نکرده است.
درباره مشخصات سخت افزاری  احتمالی این گوشی هم می توان به پردازنده Kirin 950 ، نمایشگر ۵.۲ اینچی و همچنین وجود ۴ گیگابایت حافظه RAM و سنسور اثر انگشت که برای یک گوشی رده بالا در سال ۲۰۱۶ قطعی به نظر می رسند ، اشاره کرد.
اما شاید جالب ترین نکته درباره این دستگاه تکنیک به کار گیری دوربین در آن باشد که ظاهرا با دو عدد دوربین در پشت آن مواجه خواهیم بود. با توجه به اینکه استقبال زیادی از دوربین هایی با قابلیت ضبط سه بعدی از سوی کاربران به عمل نیامده و همچنین HTC هم پس از یک بار استفاده از چنین راهکاری برای افزایش عمق تصویر و دسترسی به جزئیات بیشتر را امتحان کرده و دیگر آن را ادامه نداده، باید دید هواوی چه ترفند و قابلیتی را به همراه این ساختار دوگانه برای کاربران در نظر گرفته است.
علاوه بر این ، گفته شده که مدل دیگری از این گوشی با نام P9 Max هم با صفحه نمایش ۶.۲ اینچ QHD در سال آینده معرفی خواهذ شد.البته هنوز مشخص نیست که این دو گوشی به صورت همزمان معرفی می شوند یا خیر.به هر صورت جهت کسب اطلاعات بیشتر ، فعلا چاره ای جز صبر کردن نداریم.
منبع : phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا