اخبار

هک سایت های دولتی عربستان یکی پس از دیگری توسط هکرهای ایرانی

پس از هک سایت دفتر آمار عربستان، هک سایت های دولتی عربستان توسط هکرهای ایرانی همچنان ادامه دارد.به نظر می رسد که هکرهای ایرانی جنگ عظیمی را علیه سایت های دولتی عربستان به راه انداخته اند.این اقدامات در پاسخ به هک سایت مرکز آمار ایران توسط یک گروه هکری سعودی در حال انجام است.
پیش‌تر در خبرها خواندید که سایت مرکز آمار کشور توسط یک گروه هکری عربستانی به نام داعس موردحمله قرار گرفت و صفحه‌ی اول آن Deface شد (تغییر کرد). به دلیل یک تشابه اسمی، برخی با خود تصور کردند که این هک توسط گروه تروریستی داعش صورت گرفته است؛ اما پس از پیگیری‌های صورت گرفته، مشخص شد که هکرهای وب سایت مرکز آمار ایران عربستانی هستند و ظاهرا توسط دولت عربستان پشتیبانی می‌شوند.
ساعاتی پس از هک شدن وب سایت آمار ایران، وب سایت دفتر آمار عربستان از دسترس خارج شد. این وب سایت در اولین حمله به مدت ۱۰ دقیقه از دسترس خارج شد؛ اما پس از مدتی و در مرحله دوم این حمله‌ی سایبری، وب سایت آمار عربستان به‌طور کامل از دسترس کاربران خارج شد. تیم امنیتی Iedb مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اذعان کرد که حمله‌ی اول تنها به مدت ۱۰ دقیق صورت گرفت؛ اما پس از به دست آوردن منابع، حمله دوم ساعاتی است که آغازشده و تا امشب ادامه خواهد داشت. دومین سایت عربستانی که توسط تیم امنیتی Iedb موردحمله قرار گرفت سایت سازمان آمار کل عربستان به آدرس www.cdsi.gov.sa است.
مدیران امنیتی این وب سایت های دولتی عربستان در اولین اقدام آدرس‌های IPهای متعلق به کاربران ایرانی را مسدود کردند تا به نحوی جلوی این حملات را بگیرند؛ اما گویا این اقدامات کارساز نبوده و این وب سایت ها به‌طور کامل از دسترس خارج‌شده‌اند.
اما ظاهرا داستان به همین جا ختم نشده و هک سایت های دولتی عربستان همچنان توسط گروه های هکری ایرانی ادامه دارد.در اقدامی دیگر وب سایت دانشگاه ملک عبدالعزیز توسط یک هکر ایرانی با نام SHAHIN.SH دیفیس (Deface) شد. او در پیامی به صاحبان وب سایت نوشت که هکرهای ایرانی اینجا بودند. در زیر عکس مربوط به این هک را مشاهده کنید:
هک سایت های دولتی عربستاندو وب سایت دیگر نیز به آدرس های saudicement.com.sa و www.kayl.org.sa هک و به طور کامل به کنترل هکرهای ایرانی قرار گرفت. پس از مراجعه به این وب سایت ها با تصاویر زیر مواجه خواهید شد:
هک سایت های دولتی عربستان
هک سایت های دولتی عربستان
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا