اخبار

واقعیت مجازی بر روی آیفون

واقعیت مجازی بر روی آیفون

واقعیت مجازی بر روی آیفون

به نظر می‌رسد که شرکت اپل قصد دارد تا فناوری واقعیت مجازی را با نرم‌افزار اجرایی دوربین آیفون سازگار کند. البته این موضوع هنوز به‌صورت قطعی توسط شرکت اپل اعلام نشده است ولی فردی که شناخت بالایی از فعالیت‌های اپل دارد ولی مایل به فاش شدن نام خود نبوده است، این اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

این پروژه شامل تلاش‌های ویژه‌ای می‌شود که در آن شرکت‌های استارت‌آپ مختلفی دخیل خواهند بود. به‌این‌ترتیب برنامه‌های آینده اپل برای آیفون نیز به‌اندازه پیش، بلندپروازانه به نظر می‌رسند. در کنار این موضوع نیز شایعاتی مبنی بر تلاش جهت ساخت عینک ویژه واقعیت مجازی توسط اپل به گوش می‌رسد که البته هنوز هیچ مرجع معتبری این اطلاعات را تائید نکرده است.

دلیل انتشار این شایعات را می‌توان مرتبط با استخدام یک متخصص فناوری نمایشگرهای قابل ‌استفاده بر روی تجهیزات مصرفی قابل استفاده بر روی سر انسان دانست. بدون شک تا به امروز اوج بلوغ چنین فناوری‌هایی را تنها می‌توان در عینک‌های واقعیت مجازی مشاهده نمود.

با تمامی این تفاسیر هنوز مشخص نیست که برنامه اپل تنها به استفاده از واقعیت مجازی منتهی خواهد یا این‌که این شرکت قصد دارد تا از واقعیت افزوده نیز بر روی دستگاه‌های خود بهره بگیرد. با توجه به فعالیت‌های گسترده رقبایی مانند مایکروسافت و فیس‌بوک و گوگل، تلاش اپل برای ورود به بازار واقعیت افزوده نیز چندان غیرمعقول به نظر نمی‌رسد.

در ابتدای سال جاری میلادی بود که بازی محبوب پوکمان گو توانست تا نظر جهانیان را به‌سوی واقعیت افزوده تغییر بدهد و شاید بدون موفقیت چشمگیر این بازی رویکرد شرکت‌های بزرگ برای ورود به بازار واقعیت افزوده مانند امروز نبود. رسانه‌های بین‌المللی سعی در تائید این اطلاعات داشته‌اند و برای همین نیز با شرکت اپل ارتباط برقرار کرده‌اند ولی مسئولان اپل از اظهارنظر در این زمینه سر باز زدند که این امر به‌خودی‌خود می‌تواند فضای شکل‌گیری شایعات بیشتر را مهیا سازد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا