اخبار

پتنت مایکروسافت: جلوگیری از فعال شدن تمامی دستگاه های ویندوزی به هنگام فراخوانی کورتانا

مایکروسافت تا کنون برای ارتقاء عملکرد کورتانا تلاش های زیادی کرده و اخیراً نیز یک پتنت در همین راستا به ثبت رسانده تا از فعال شدن همزمان تمامی دستگاه های ویندوزی به هنگام بیان عبارت “Hey, Cortana”، جلوگیری کند.
اگر صاحب یک گوشی با پلتفرم ویندوز ۱۰ موبایل، مایکروسافت بند ۲، سرفیس پرو ۴ و یا یک کامپیوتر مجهز به ویندوز ۱۰ هستید، پرسیدن سوال و یا هر درخواستی از کورتانا باعث می شود همه دستگاه های مجهز به کورتانا که در نزدیکی شما قرار دارند به طور همزمان فعال شوند.
برای مثال اگر از کورتانا درخواست کنید زنگ ساعت گوشیتان را تنظیم کند تا در ساعت مقرر از خواب بیدار شوید، ممکن است زنگ ساعت اشتباهاً به جای گوشی در یک دستگاه دیگر تنظیم شود. این پتنت جدید “Device Arbitration For Listening Devices” یا “داور دستگاه های شنونده” نام دارد که به دستگاه ها اجازه می دهد پیش از فعال شدن، با یکدیگر در ارتباط باشند. پس از انجام یک تبادل نظر، دستگاه ها متوجه خواهند شد که کدام یک باید فعال شوند و وظیفه مورد نظر را انجام دهند. برای مثال هنگامی که در حال تایپ کردن در سیستم خود هستید، گوشی ویندوز ۱۰ شما کلمات کلیدی فعال کننده را نادیده می گیرد.
 

پتنت مایکروسافت
پتنت مایکروسافت

همچنین دستگاه ها به کمک این پتنت می توانند از فعال شدن برای انجام وظایفی که قادر به انجام آن نیستند خودداری کنند. برای مثال اگر مشغول تایپ کردن با سیستم خود هستید و در عین حال قصد دارید یک تماس تلفنی برقرار کنید، در هنگام بیان عبارت Call mom”: Hey Cortana”، از آنجا که کامپیوتر شما قادر به اجرای چنین دستوری نیست پس آن را نادیده می گیرد و اجازه می دهد که گوشی ویندوزی به درخواستتان پاسخ دهد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا