اخبار

پورت Android 6.0 برای Google Nexus S !!!

nexus

به تازگی سازنده ای به نام Dmitry Grinberg  توانسته پورت Android 6.0 Marshmallow را برای گوشی هوشمند Google Nexus S بسازد. خب شاید خیلی از شما ها این گوشی هوشمند را نشناسید برای آندسته از افراد باید بگویم که این گوشی هوشمند در آوریل سال ۲۰۱۱ راهی بازار شده است و آخرین بروزرسانی منتشر شده برای این گوشی هوشمند نیز ۴٫۱٫۲ Jelly Bean بوده است که بعد از آن زمان کمپانی Google به طور رسمی پشتیبانی از این گوشی هوشمند را متوقف کرد.
قبل از اینکه به اطلاعات این خبر بپردازیم می خواهیم کمی شما را با سخت افزار این گوشی هوشمند آشنا کنیم. گوشی هوشمند Nexus S از یک صفحه نمایش ۴ اینچی AMOLED با رزولوشن ۴۸۰  ۸۰۰، چیپست ۱GHz single-core Qualcomm Hummingbird، حافظه رم ۵۱۲ مگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی بهره می برد.
طبق گفته Grinberg، او برای این دست به انتشار پورت Android 6.0 Marshmallow برای این گوشی هوشمند کرده است تا به مردم ثابت کند که حتی گوشی های هوشمند قدیمی نیز اگر از امکانات خوبی بهره ببرند می توانند به راحتی جدیدترین نسخه این سیستم عامل را نیز به خوبی اجرا کنند. البته ناگفته نماند که او قبل از کار بر روی پورت Marshmallow برای گوشی هوشمند Nexus S ساخته کمپانی Samsung کارهای جنجالی دیگری نیز انجام داده است.
شاید خیلی از شما این موضوع را بخاطر نیاورید که گوشی هوشمند Google Nexus S از دو حافظه داخلی بهره می برده است. در حالی که گوشی های هوشمند مدرن Android تنها از یک حافظه داخلی بهره می برند. حال شاید با خود بگویید که چرا در گوشی های هوشمند سابق Android دو حافظه داخلی تعبیه می شده است خب باید بگویم که علت آن این بوده که یکی از آنها برای برنامه ها و سیستم عامل و یکی از آنها نیز برای ذخیره سازی فیلم و تصاویر باشد.
اما یکی از مشکلات این گوشی هوشمند حافظه ۱ گیگابایتی برای برنامه ها و سیستم عامل بوده بنابراین قادر به نصب Android 6.0 Marshmallow نخواهیم بود اما Grinberg برای انجام اینکار کل فایل ها را به حافظه داخلی ۱۵ گیگابایتی آن که برای ذخیره سازی فیلم و تصاویر بوده، انتقال داده است. اگر هنوز گوشی هوشمند Nexus S را دارید می توانید با مراجعه به این لینک از روش نصب Android 6.0 Marshmallow مطلع شوید. طبق گفته سازنده این پورت : سنسورها، امواج رادیویی، NFC، Wi-FI، Bluetooth، دوربین و GPS بعد از انجام اقدامات لازم برای نصب سیستم عامل ذکر شده به خوبی کار می کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا