اخبار

پیشرفت های هوش مصنوعی گوگل، تحسین زاکربرگ را برانگیخت

مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مالک بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان، پیشرفت های اخیر گوگل در زمینه توسعه هوش مصنوعی را مورد تمجید قرار داد و به مدیران این کمپانی تبریک گفت.
 
چند سالیست که رقابت نفس گیری میان دو غول دنیای فناوری یعنی گوگل و فیس بوک در زمینه دستیابی به آخرین تکنولوژی های روز دنیا از قبیل توسعه هوش مصنوعی شکل گرفته و هر از چند گاهی، خبرهایی در خصوص موفقیت های مهندسان داخلی این دو کمپانی در این زمینه به گوش می رسد که می تواند نویدبخش آینده ای روشن برای این عرصه باشد.
 
در همین رابطه، شرکت گوگل در تازه ترین دستاورد خود موفق به توسعه برنامه ای مبتنی بر هوش مصنوعی به نام AlphaGo شده است که توانست در سه بازی متوالی، لی سدول، قهرمان ۱۸ دوره از مسابقات جهانی بازی Go را شکست دهد.
 
این سه پیروزی متوالی به قدری در فضای مجازی گرد و خاک به پا کرد که بسیاری از بزرگان دنیای فناوری همچون مارک زاکربرگ، مالک فیس بوک را نیز به واکنش واداشت و او این دستاورد جدید را به کمپانی رقیب، یعنی گوگل تبریک گفت.
 
البته فیس‌بوک نیز در این مدت چندان هم بیکار نبود و تیمی تحقیقاتی تحت عنوان FAIR را برای تحقیق و توسعه در زمینه هوش مصنوعی تشکیل داده است که البته پیشرفت های گوگل به مراتب بیشتر از تیمی تحقیقاتی فیس بوک است. زاکربرگ نیز با قبول این مسئله عنوان کرد که این امر می تواند بیش از پیش بر انگیزه های گروه هوش مصنوعی این کمپانی بیافزاید و روند پژوهش های آن ها را تسریع ببخشد.
 
گفتنی است رهبری تیمی تحقیقاتی فیس بوک در زمینه هوش مصنوعی بر عهده Yann LeCun است و وی اظهار امیدواری کرد که بتوانند در آینده ای نزدیک، هوش مصنوعی گوگل را به چالشی بزرگ بکشانند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا