اخبار

پیشی گرفتن اپراتورهای مخابراتی در فروش آیفون‌ها نسبت به اپل

نتایج آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از کاربران آمریکایی گوشی‌های هوشمند شرکت اپل تمایل دارند آیفون‌های خود را از اپراتورها و نه به صورت مستقیم از اپل خریداری کنند. از آنجایی که گوشی‌های هوشمند این شرکت توسط تمامی اپراتورهای اصلی آمریکایی عرضه می‌شوند، کاربران این نگرانی را ندارند که نتوانند مدل آیفون مورد نظرشان را از اپراتور انتخابی خود خریداری کنند. اپل از مدتی قبل به فکر افزایش فروش آیفون‌ها در فروشگاه‌های خود بوده است اما به نظر نمی‌رسد که تلاش‌های این شرکت چندان مفید واقع نشده‌اند.
 
به گزارش وال استریت ژورنال مبتنی بر آخرین آمار منتشر شده توسط موسسه Consumer Intelligence Research Partners، در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی، تعداد آن دسته از مشتریان اپل در ایالات متحده که گوشی آیفون خود را از اپراتورهای مخابراتی خریداری کرده‌اند از ۶۵ درصد به ۷۶ درصد رسیده است.
 
در همین بازه زمانی سهم اپل از فروش آیفون‌ها از طریق فروشگاه‌های فیزیکی و فروشگاه آنلاین این شرکت از ۱۶ درصد به ۱۱ درصد رسیده است.
 
سایت‌های خرده فروشی همچون تارگت و بست بای نیز ۱۳ درصد باقی مانده فروش آیفون ها را تشکیل داده‌اند.
در هر حال این خبر برای اپل چندان هم ناراحت کننده نیست زیرا این شرکت شاهد افت فروش آیفون‌های خود نبوده است. آیفون‌های اپل به سرعت هرچه تمام‌تر از قفسه‌های فروشگاه‌ها خارج می‌شوند با این تفاوت که این قفسه‌ها به اپل تعلق ندارند و این موضوع از لحاظ مالی برای اپل زیان آور است زیرا زمانی که یک آیفون به صورت مستقیم توسط شرکت به مشتری فروخته می شود، سود حاصل برای اپل بیشتر از حالتی که محصول مورد نظر توسط اپراتور یا یک خرده فروش در اختیار مشتری قرار گیرد.
 
فروش محصولات به صورت مستقیم از اپل استورها به مشتریان مزایای دیگری نیز دارد. برای مثال اپل می تواند تجهیزات یا طرح‌هایی همچون AppleCare و طرح iPhone Upgrade program را به مشتریان خود بفروشد. علاوه بر این مشتریان نمی‌توانند داخل فروشگاه اپل، آیفون‌ها را با اسمارت فون‌های تولید شده توسط سایر رقبا مقایسه کنند اما زمانی که به اپراتورها مراجعه می کنند، حق انتخاب بیشتری در مقابل خود می‌بیندد و درنتیجه احتمال تغییر در تصمیم گیری وجود دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا