اخبار

پیش فروش شیائومی می ۵ آغاز شد

شیائومی می ۵ ( Xiaomi Mi 5 ) یکی دیگر از مصادیق بارزی‌ست که نشان می‌‌دهد چقدر کمپانی‌های چینی با قدرت در بازار موبایل قدم برمی‌دارند. گوشی قدرتمندی با مشخصاتی همچون تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰، ۳ یا ۴ گیگابایت رم، صفحه‌ی FHD آن هم با قیمت یک گوشی میان‌رده که به نظر می‌رسد می‌تواند باعث موفقیت شیائومی Mi 5 باشد.
آنطور که به نظر می‌رسد قرار است شیائومی می ۵ با این قابلیت‌هایی که ذکر شده به قیمت کمی بیشتر از ۳۰۰ دلار در چین به فروش برسد. البته هنوز مشخص نشده که در چه زمانی شاهد عرضه‌ی این گوشی در خارج از کشور چین خواهیم بود، با این حال گویا می‌توان این گوشی را به صورت آنلاین پیش‌خرید کرد، هرچند به نظر می‌رسد که باید کمی بیشتر از آنچه که در بازار چین اعلام شده بابت شیائومی Mi 5 پرداخت کنید.
این موبایل در کنگره‌ جهانی موبایل ۲۰۱۶ معرفی شد و قرار است در سه مدل ۳۲، ۶۴، و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شود. از قابلیت‌های برجسته‌ی می ۵ می‌توان به سنسور اسکنر اثر انگشت، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در عقب، و دوربین ۴ مگاپیکسلی در جلو اشاره کرد.
می ۵ قرار است دارای بدنه‌ای مرکب از شیشه‌ و فلز باشد و از طراحی شیکی نیز بهره ببرد. این گوشی مبتنی بر آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید مارشمالو بوده و با اینکه برای بازار آمریکا با قیمت ۴۴۰ دلار برای نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی آن شروع می‌شود باز می‌توان گفت که گوشی مقرون به صرفه‌ای است.
سه نسخه از این گوشی قرار است عرضه شد. مدل استاندارد گوشی دارای ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بوده و در حال حاضر به قیمت ۳۰۶ دلار در چین عرضه می‌گردد. در حالی که مدل بالاتر آن ۳۵۲ دلار قیمت داشته و دارای حافظه‌ی ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی است. یک مدل سرامیکی نیز از گوشی وجود دارد که ۴ گیگابایت رم داشته و ۱۲۸ گیگابایت نیز حافظه‌ی داخلی دارد و تنها به قیمت ۴۱۳ دلار عرضه می‌گردد؛ تقریبا نصف قیمت گلکسی اس ۷ اج و البته با سخت افزاری تقریبا مشابه و از بعضی جهات نیز، بهتر از پرچم‌دار سامسونگ.
همانطور که گفتیم، مدل سرامیکی اینگوشی دارای سخت افزار قدرتمندتری بوده و همچنین پردازنده‌ی آن نیز با فرکانس ۲.۱۵ گیگاهرتز کار می‌کند. جالب است بدانید که این مدل توانسته امتیاز ۱۷۹,۵۶۶ را در بنچمارک انتوتو کسب کند؛ امتیازی بالاتر از آنچه که پرچم‌داران ال‌جی و سامسونگ کسب کرده اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا