اخبار

چند ویژگی که احتمالا در تمام گوشی های پرچم دار ۲۰۱۶ دیده خواهد شد

همه ساله شاهد عرضه مدل های جدید گوشی های پرچم دار کمپانی مختلف هستیم.محصولاتی که تجربه ثابت کرده اگر حرف تازه ای برای گفتن نداشته باشند ، از آنها استقبال نخواهد شد.به همین دلیل است که تولید کنندگان گوشی های هوشمند به صورت مداوم به دنبال خلق ویژگی هایی جدید برای محصولات خود هستند.ویژگی هایی که برخی نظیر سنسور اثر انگشت ، رفته رفته به یک استاندارد در تمام گوشی ها مبدل می شوند و یا برخی دیگر نظیر ضد آب بودن به دلیل عدم استقبال کافی هرگز نمی توانند به استانداردی بین کمپانی های سازنده تبدیل شوند.با این تفاسیر ، همه ساله ویژگی های جدیدی وجود دارد که اگر در پرچم داران جدید کمپانی ها دیده نشود ، به نوعی نشانه ضعف آنها خواهد بود.در این مطلب به معرفی چند ویژگی که احتمالا در تمام گوشی های پرچم دار ۲۰۱۶ دیده خواهند شد ، پرداخته ایم.با ما همراه باشید.

بدنه فلزی

galaxy-note-5-vs-galaxy-s6-edge-plus (2)
برای اینکه قبول کنیم استفاده از بدنه فلزی در تلفن های هوشمند به یک رویه استاندارد تبدیل شده کافی است سامسونگ را در نظر بگیریم. این کمپانی تا پیش از سال ۲۰۱۵ حتی در تلفن های رده بالای سری S کهکشانی خود هم از بدنه پلاستیکی استفاده می کرد، اما در سال جدید با تغییر در طراحی، فلز و شیشه را به کار گرفت. در حالی که اپل از بدنه تمام فلزی برای دستگاه های خود استفاده می کنند، کمپانی های اندرویدی نیز حتی اگر تماما از فلز استفاده نکرده باشند، آن را به عنوان بخشی از بدنه به کار می برند. حتی خانواده ۹۵۰ لومیا که از بدنه پلی کربنات نیز استفاده می کنند به گونه ای فلز را درگیر کرده تا از سایرین جا نماند. به همین دلیل می توان پیش بینی کرد سال آینده نیز تلفن های پرچم دار از همین ترکیب استفاده کنند.

نمایشگر QHD

lg-g4
اولین نمایشگرهای QHD در سال ۲۰۱۴ در تلفن های هوشمند مورد استفاده قرار گرفتند، اما در سال ۲۰۱۵ بود که این تکنولوژی به استانداردی بین کمپانی ها تبدیل شد. اکثر دستگاه های رده بالای معرفی شده در سال ۲۰۱۵ از نمایشگرهای QHD استفاده می کردند که از جمله آنها می تواند به گلکسی اس ۶، G4، V10، نکسوس ۶P و لومیاهای جدید مایکروسافت اشاره کرد. اما کمپانی هایی هم وجود داشتند که عقیده دارند چشم کاربران قادر به تمایز بین نمایشگر QHD و FHD نیست و به همین دلیل استفاده از این نمایشگرها بی دلیل است. به همین دلیل هم One M9 از HTC و Z5 از سونی با نمایشگرهای FHD روانه بازار شدند. اپل هم که هرگز در این رقابت ها شرکت نکرده و هنوز پرچم داران این شرکت از نمایشگر های ۱۲۸۰*۷۲۰ و ۱۹۲۰*۱۰۸۰ استفاده می کنند. با این حال به نظر نمی رسد کاربران در سال آینده به کمتر از QHD راضی شوند (کاربران اپل از این قاعده پیروی نمی کنند).

حسگر اثر انگشت

Qualcomm-3D-Fingerprint
حسگر اثر انگشت نیز از دیگر مواردی است که پیش از ۲۰۱۵ هم به چشم می خورد اما در این سال به استانداردی همه گیر بین تولید کنندگان تبدیل شد. در حال حاضر گلکسی اس ۶، نوت ۵، Z5، نکسوس ۶P، موتو اکس استایل، V10 و آیفون های سری ۶S از سنسورهای اثر انگشت استفاده می کنند. با این حال One M9 از HTC جزو معدود استثناهای این مورد است که البته نسخه آسیایی آن یعنی One M9 Plus دارای حسگر اثر انگشت بوده که باعث می شود مطمئن باشیم HTC سال آینده این اشتباه را تکرار نخواهد کرد. مایکروسافت هم کمپانی دیگری است که روشی جدید را انتخاب کرده و برای تشخیص هویت از اسکن عنبیه چشم استفاده می کند. روش مایکروسافت نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و باید آنها را رقیبی جدی برای استفاده کنندگان از حسگر اثر انگشت دانست. در هر صورت مطمئنا هیچ پرچم داری در سال آینده وجود نخواهد داشت که از یکی از این دو روش برای تشخیص هویت کاربر استفاده نکند.

باتری غیر قابل تعویض و شارژ سریع

Charger
تمایل به باریک تر کردن دستگاه ها باعث شده اکثر کمپانی ها از بدنه های یکپارچه استفاده کنند و در نتیجه دسترسی کاربر به قسمت پشتی دستگاه را مسدود نمایند. البته بسیاری از کاربران تمایل دارند بدنه گوشی آنها کمی ضخیم تر باشد و در عوض بتوانند باتری آن را تعویض کنند، اما در هر حال روند ساخت تلفن های پرچم دار بر خلاف این تمایل حرکت می کند. در این بین کمپانی هایی مانند ال جی (با G4) و مایکروسافت (در سری لومیا ۹۵۰) از این روش پیروی نکردند و باید دید سال آینده چطور در برابر این روند که در حال تبدیل به استاندارد است عمل خواهند کرد. با این حال با وجود بسته ماندن پشت دستگاه، قابلیت شارژ سریع نیز توانست خود را به عنوان یک فاکتور کلیدی دیگر در گوشی های پرچم دار مطرح کند. در حال حاضر پرچم داران اندرویدی و ویندوزی از این تکنولوژی استفاده می کنند که در نتیجه سرعت شارژ این دستگاه ها به مراتب بیشتر از محصولات اپل است و اگر تکنولوژی جدیدی در سال آینده معرفی نشود، به احتمال زیاد باید شاهد استفاده همه پرچم داران از شارژ سریع باشیم.
به نظر شما چه ویژگی های دیگری به استاندارد تبدیل شده اند و سال آینده تلفن های پرچم دار باید حتما دارای چه قابلیت هایی باشند؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا