اخبار

کاهش اقبال به مرورگر اینترنتی مایکروسافت کماکان ادامه دارد

از جمله امکانات جدیدی که همزمان با سالگرد عرضه ویندوز ۱۰ به مرورگر مذکور اضافه شده می توان به نمایش پیام های اطلاع رسانی، لمس کردن و کشیدن برای ناوبری و دسترسی به امکانات مختلف، پشتیبانی از افزونه ها و غیره اشاره کرد.
اما علیرغم همه این تلاش ها مجموع سهم Edge و Internet Explorer با سقوط ۲٫۱۵ درصدی در ماه آگوست به ۳۲٫۴۵ درصد کاهش یافته است.
بررسی های موسسه Net Applications نشان می دهد آگوست چهارمین ماهی است که طی آن به طور مداوم شاهد سقوط سهم دو مرورگر یاد شده بوده ایم. این کاهش دو درصدی موجب نگرانی مایکروسافت شده زیرا در ۱۱ سال گذشته بی سابقه بوده است.
مرورگر IE در شش ماه اخیر بیش از ۱۲ درصد از سهم خود در بازار مرورگرهای اینترنتی را از دست داده و این رقم از ابتدای امسال به ۱۶ درصد رسیده است.
در مقابل مرورگر کروم گوگل از این افزایش منتفع شده و با افزایش ۳٫۰۲ درصدی سهم خود این رقم را به ۵۳٫۹۷ درصد افزایش داده است. البته فایرفاکس از این مساله چندان سودی نبرده و سهم ان با ۰٫۴ درصد کاهش به ۷٫۶۹ درصد کاهش یافته است. از آغاز سال ۲۰۱۶ تا به حال فایرفاکس یک سوم کاربران خود را از دست داده است. پیش بینی ها حاکیست سهم فایرفاکس تا مارس سال ۲۰۱۷ به زیر ۵ درصد می رسد. اما مرورگرهای مایکروسافت و کروم به ترتیب سهم ۲۵ و ۶۶ درصدی را به خود اختصاص می دهند.
 
منبع : فارس

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا