اخبار

کدهای iOS 9 حاکی از حذف جک هدفون در آیفون ۷ است

گزینه‌های اتصال سیمی گوشی‌های هوشمند در طول سال‌های گذشته تغییرات زیادی به خود دیده‌اند که برای مثال می‌توان به USB نوع C اشاره کرد که پا به گوشی‌های هوشمند ویندوز ۱۰ موبایل و اندروید گذاشته است. اما تغییری بزرگ‌تر از جانب اپل در راه است.

تاکنون شایعات زیادی از حذف ورودی جک هدفون در آیفون ۷ شنیده شده اما هیچکدام نتوانسته‌اند سند خاصی نشان دهند تا واقعی بودن این شایعات را تقویت کند. اما امروز کد‌هایی در iOS 9 دیده شده که برای دستگاه‌های جدید اپل حذف جک هدفون را پیش‌بینی کرده است.
حذف جک هدفون چالش‌های زیادی برای اپل در طراحی آیفون‌ ۷ به وجود خواهد آورد چرا که در حال حاضر جک ۳.۵ میلی‌متری بین تمام دستگاه‌های تکنولوژی برای اتصال هدفون یک استاندارد است اما اگر کمپانی آمریکایی بخواهد این ریسک را بپذیرد باید راه‌حل جایگزین بسیار خوبی در ذهن داشته باشد.
 
در کد‌های iOS 9.3 بتای ۱.۱ در قسمتی که نوشته شده «دارای ورودی هدفون» کلمه «نه» قرار گرفته که بسیار عجیب به نظر می‌رسد. ظاهرا اپل واقعا تصمیم گرفته جک هدفون را حذف کند و حتی در نسخه‌های جدید سیستم عامل خود شیوه اتصال سنتی هدفون را حتی در نظر نگرفته است.
در روش‌های برقراری ارتباط در کد‌های iOS 9.1 گزینه‌ای با نام “Lifi Capability” قرار داده شده بود که برخلاف وای‌فای‌های بر پایه رادیو است و سیستم آن به گونه‌ای طراحی شده که از نور برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند. این سیستم جدید می‌تواند مزایایی مانند سرعت بسیار بالا برای انتقال صد‌ها گیگابایت تنها در چند ثانیه داشته باشد.
هنوز خیلی زود است که بگوییم اپل برای آیفون ۷ سیستم لای‌فای را برای انتقال اطلاعات در نظر گرفته، اما از وجود چنین گزینه‌ای در دستگاه آینده اپل هم نمی‌توان راحت گذشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا