اخبار

کروم بوک ۶۴ گیگابایتی و فول اچ دی ایسوس با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه می‌‌شود

کروم بوک‌ها جایگزینی ارزان قیمت برای لپ‌تاپ‌های سنتی هستند. از آن‌جا که این دستگاه‌ها به جای محتوای محلی (داده‌ها، برنامه‌ها و اطلاعات ثابت فرد) بیشتر برای کار با محتوای مبتنی بر اینترنت استفاده می‌شوند، وابستگی بیشتری به اینترنت دارند و لذا برخلاف دستگاه‌های ویندوزی یا مبتنی بر OSX، نیاز چندانی به سخت‌افزار قوی ندارند.
این موضوع موجب می‌شود که هزینه‌ی ساخت و در نتیجه قیمت فروش این دستگاه‌ها کم شود. معمولا هر کروم‌بوک ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد و تاکنون استفاده‌کنندگان این دستگاه‌ها توانسته‌اند به راحتی به کار با آن‌ها بپردازند.
کروم بوک‌هایی با حافظه‌ی داخلی بالاتر هم در بازار موجود هستند، اما قیمت بیشتری در مقایسه با نمونه‌های دیگر دارند. به زودی می‌توانید بدون آن که مجبور باشید هزینه‌ی بیشتری بپردازید، کروم‌بوک‌هایی با حافظه‌ی داخلی بیشتر بخرید. کمپانی ایسوس شروع به پیش‌فروش کروم‌بوک مدل C301SA خود کرده است.
این دستگاه دارای ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است و بر خلاف مدل‌های ۶۴ گیگابایتی معمول که قیمت‌هایشان از حدود ۵۰۰ دلار شروع می‌شود، تنها ۳۰۰ دلار قیمت دارد.
 

اما یک دستگاه اینترنت محور چگونه می‌تواند از این افزایش حافظه به نحو احسن بهره ببرد؟ پاسخ ساده است. گوگل قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را با کروم بوک‌ها نیز سازگار کند. این تغییر به منزله‌ی گشوده شدن درهای دنیایی از احتمالات جدید با بیش از ۲ میلیون برنامه‌ی اندروید است که می‌توان از بین آن‌ها انتخاب کرد.
اما به خاطر داشته باشید که این برنامه‌ها، فضای ذخیره‌سازی دستگاه را اشغال می‌کنند. به همین دلیل افزایش حافظه‌ی داخلی مهم است. داشتن اندکی فضای بیشتر، به کاربر اجازه می‌دهد که برنامه‌های مورد نیاز خود را بدون ترس از کمبود فضای ذخیره‌سازی دانلود کند. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت، از آن‌جایی که این دستگاه فاقد صفحه‌نمایش لمسی است، نمی‌توان برنامه‌ها و بازی‌های لمس‌محور را روی آن اجرا کرد. این دستگاه علاوه بر حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی، از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، صفحه‌نمایشی فول‌اچ‌دی و یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اینتل سلرون N3160 بهره می‌برد.
اگر قصد دارید این دستگاه را پیش‌خرید کنید، می‌توانید به وبسایت bhphotovideo مراجعه کنید. اگر هنوز برای خرید آن آمادگی ندارید، می‌توانید از این وبسایت بخواهید هنگام موجود شدن این مدل به شما خبر بدهد. هنوز زمانی برای رونمایی از این کروم‌بوک تعیین نشده است. گفته می‌شود که این مدل به زودی و از ۲۱ آگوست در دسترس خریداران خواهد بود. اگر قصد خرید کروم‌بوک دارید، این محصول بهترین و به‌صرفه‌ترین گزینه‌ی ممکن است.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا