اخبار

کمک مالی مایکروسافت به خریدار احتمالی یاهو

 هیئت مدیره مبلغ ۱۰ میلیارد دلار را برای فروش کسب‌وکار اصلی یاهو در نظر دارد و مایکروسافت نیز حاضر است به خریدار احتمالی کمک مالی کند. طبق این گزارش مایکروسافت با تعدادی از شرکت‌های علاقمند به خرید کسب‌وکار اصلی یاهو دیدار کرده است. این کسب‌وکار شامل جستجوی آنلاین و تبلیغات می‌شود. مایکروسافت ظاهراً موضوع بحث در این دیدارها فراهم کردن کمک مالی قابل توجه بوده است.
هدف مایکروسافت از این کمک مالی نگه‌داشتن شراکت خود با یاهو است در صورتی که این شرکت کسب‌وکار خود را به شخص ثالثی واگذار کند. مدیر بخش استراتژی شراکت و اکتساب مایکروسافت خانم «پگی جانسون» به گزارش منابع ناشناس یکی از شخصیت‌های درگیر این ماجرا بوده اما مایکروسافت هنوز درحال ارزیابی جوانب مختلف است.
مبلغ ۱۰ میلیارد دلاری که یاهو در نظر دارد بیشتر از ۶ تا ۸ میلیارد دلاری است که کارشناسان ارزش یاهو را برآورد کرده‌اند. اخیراً هم خبرهایی در مورد اعلام کاندیداهایی برای هیئت مدیره یاهو از سوی سرمایه‌گذار جدید این شرکت Starboard Value شنیده می‌شود. ظاهراً سهام‌داران اصلی یاهو باید با رأی‌گیری اعضای هیئت مدیره آینده را از بین کاندیداهای Starboard Value و اعضای فعلی انتخاب کنند.

منبع: فارنت
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا