اخبار

کوالکام سه چیپست قدرتمند میان رده با پشتیبانی از دوربین دوگانه را معرفی کرد

کوالکام که یکی از مطرح ترین تولیدکنندگان چیپست موبایل در سرتاسر دنیا به شمار می رود، سه محصول جدید را از سری اسنپدراگون ۶۰۰ و ۴۰۰ معرفی نمود که با شماره های ۶۵۳، ۶۲۶ و ۴۲۷ شناخته می شوند. البته این خبر به اندازه شایعات مربوط به چیپ مجتمع پرچمدار ۸۳۰ هیجان انگیز نیست، اما باید اذعان کرد بازار میان رده ها برای این کمپانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 

Snapdragon-427-626-653

تمامی سه مدل مذکور از مودم جدید X9 LTE بهره مند بوده از نسل سوم فناوری شارژ سریع و دوربین های دوگانه پشتیبانی می نمایند. مودم X9 LTE از Cat 7 برای دانلود و از Cat 13 برای آپلود استفاده کرده و به ترتیب سرعت هایی برابر با ۳۰۰ و ۱۵۰ مگابیت در ثانیه را به همراه خواهد داشت، که تا ۵۰ درصد سریع تر از مودم X8 محسوب می شود.
همچنین تکنولوژی های اختصاصی کوالکام از جمله LTE CA پیشرفته یا «خدمات صدای بهبود یافته» نیز به برقراری ارتباط داده و صوتی با حداکثر کیفیت و پایداری ممکن کمک می کنند.
 

snapdragon-653

همان طور که می شود حدس زد، اسنپدراگون ۶۵۳ با شماره مدل MSM8976Pro قوی ترین نمونه در بین سه محصول جدید این کمپانی به شمار می رود و طبق اظهارات آنها، ۱۰% عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی یعنی اسنپدراگون ۶۵۲ دارد، زیرا کلاک پردازنده آن از ۱٫۸ به ۱٫۹۵ گیگاهرتز افزایش یافته.
پشتیبانی از ۸ گیگابایت رَم، عملکرد بهتر پردازشگر گرافیکی، و معماری بهینه تر نسبت به مدل های پیشین را می توان از ویژگی های برجسته Snapdragon 653 دانست.
 

snapdragon-626

چیپ مجتمع ۶۲۶ با شماره مدل MSM8953Pro نیز در مقایسه با نمونه قبلی یعنی ۶۲۵ شامل ۱۰ درصد بهبود عملکرد شده و کلاک پردازنده آن از ۲٫۰ به ۲٫۲ گیگاهرتز افزایش یافته، ضمن اینکه فناوری تقویت آنتن دهی TruSignal تعبیه شده در این چیپست باعث می شود دریافت سیگنال موبایل در مناطق پر ازدحام بهتر از قبل صورت گیرد.
 

snapdragon-427

نهایتاً به اسنپدراگون ۴۲۷ با شماره مدل MSM8920 می رسیم که تغییرات آن به اندازه دو نمونه قبلی برجسته نیست. ظاهراً CPU و GPU این مدل نسبت به مدل قبلی یعنی ۴۲۵ ارتقاء یافته، اما اطلاعاتی در مورد آن ارائه نشده. البته استفاده از مودم X9 LTE که جایگزین X6 LTE مدل ۴۲۵ شده، به تنهایی مزیت قابل توجهی به شمار می رود.
گفتنی است چیپست های اسنپدراگون ۶۵۳ و ۶۲۶ تا انتهای سال جاری میلادی در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهند گرفت، اما عرضه تجاری مدل ۴۲۷ برای اوایل سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا