اخبار

گزارش مالی اپل در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶: افت درآمد سالیانه برای اولین بار در ۱۴ سال گذشته

اپل دقایقی پیش گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد که براساس آن این کمپانی موفق شده تا سودی ۹ میلیاردی را از درآمد ۴۶.۹ میلیارد دلاری به جیب بزند. اپل به ازای هر سهم خود ۱.۶۷ دلار سود کرده که در مقایسه با سود ۱.۹۶ دلاری مدت مشابه سال پیش نشان از کاهش درآمد دارد. اپل تابستان سال گذشته موفق شده بود تا سودی ۱۱.۱ میلیارد دلاری را از درآمد ۵۱.۵ میلیاردی به جیب بزند.
حاشیه‌ی سود اپل نیز از ۳۹.۹ درصد در فصل سوم سال ۲۰۱۵ به ۳۸ درصد در سه ماهه‌ی سوم سال جاری رسیده است. فروش جهانی بیش از ۶۲ درصد از درآمد اپل را شکل داده است. اپل در حال حاضر بیش از ۲۳۷.۶ میلیارد دلار پول نقد و اوراق بهادار در اختیار دارد.
اپل در طول سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی موفق شده تا بیش از ۴۵.۵ میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند که در مقایسه با فصل سوم سال ۲۰۱۵ با فروش ۴۸ میلیون دستگاه نشان از کاهش دارد. فروش آیپد از ۹.۹ میلیون دستگاه به ۹.۳ میلیون کاهش پیدا کرده است. همچنین باید به کاهش فروش مک‌ها از ۵.۷ میلیون به ۴.۹ میلیون دستگاه اشاره کرد.
سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ در تقویم مالی اپل چهارمین فصل از سال مالی ۲۰۱۶ را شامل می‌شود. اپل در سال مالی ۲۰۱۶ موفق شده تا درآمد ۲۱۵.۶ میلیارد دلاری کسب کند که سودی ۴۵.۷ میلیارد دلاری را عاید کاپرتینویی‌ها کرده است. اپل سال مالی ۲۰۱۵ را با درآمد ۲۳۳.۷ میلیارد دلار و سود خالص ۵۳.۴ میلیارد دلاری به پایان رساند. همان طور که پیش‌بینی می‌شد اپل برای اولین بار در ۱۴ سال اخیر شاهد کاهش درآمد سالیانه خود بود.
تیم کوک، مدیرعامل اپل در مورد عملکرد اپل گفت:

نتایج سه ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۱۶ در نهایت آمار درخشانی را برای اپل در یک سال مالی اخیر به ثبت رساند. ما در قبال استقبال کاربران از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در کنار اپل واچ سری ۲ بسیار هیجان زده شدیم. همچنین باید به استقبال از سرویس‌هایمان نیز اشاره کنیم که نشان از افزایش ۲۴ درصدی درآمد و ثبت رکوردی دیگر برای اپل دارد.

اپل پیش‌بینی کرده تا در سه ماهه‌ی جاری که بهترین فصل برای فروش آیفون‌ها است، درآمدی ۷۶ تا ۷۸ میلیارد دلاری را با حاشیه‌‌ی سود ۳۸ تا ۳۸.۵ درصد کسب کند.

منبع macrumors
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا