اخبار

گوگل، سرویس Picasa را نصفه و نیمه بازنشسته می کند !

درست از همان روز های اول معرفی سرویس Google Photos در سال گذشته ، بسیاری عقیده داشتند که آغاز کار این سرویس، به معنای پایانی برای پیکاسا ( Picasa ) خواهد بود.البته در آن زمان این اتفاق رخ نداد و پیکاسا حدود یک سال دیگر به حیات خود ادامه داد.تا اینکه دیروز گوگل رسما اعلام کرد که قصد بازنشسته کردن این سرویس را دارد.البته به نظر می رسد که این یک بازنشستگی نصفه و نیمه باشد ! چرا که گوگل اعلام کرده پیکاسا برای همیشه تعطیل نخواهد بود و تنها برای چندین ماه، این سرویس از دسترس کاربران خارج می‌گردد و این یعنی احتمال بازگشت این سرویس و حتی جایگزینی مجدد آن با Google Photos نیز وجود خواهد داشت !
در مورد نسخه‌ی Desktop از اپلیکیشن پیکاسا، گوگل اعلام کرده که این نرم‌افزار از تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفند ماه) به بعد دیگر به‌روزرسانی نخواهد شد و کاربران می‌توانند از این نرم‌افزار به صورت سابق استفاده کنند. از سوی دیگر، سرویس اینترنتی این نرم‌افزار نیز تا تاریخ ۱ مِی (۲۹ اردیبهشت) به صورت کامل کار خواهد کرد و از این تاریخ به بعد، فعالیتش را متوقف خواهد کرد. و باز هم امکان ویرایش، پاک کردن و انجام کارهای مخلتف بر روی آلبوم‌های کاربران به صورت آنلاین وجود خواهد داشت و تنها از این تاریخ به بعد کاربران نمی‌توانند کارهای مختلفی همچون ساختن، سازمان‌دهی کردن و … آلبوم‌های خود را انجام دهند.
شاید تا اینجا کمی گیج شده باشید، اما گوگل باز هم کاربران را بیش از این سردرگم کرده و اعلام کرده که امکان مشاهده تصاویر قبلی که کاربران در پیکاسا ذخیره کرده‌اند، از طریق Google Photos وجود دارد!
هنوز مشخص نیست که دلیل اصلی گوگل برای انجام این کار و بستن سرویس پیکاسا چه بوده، اما واضح است که این شرکت می‌خواهد کاری بزرگ را در این زمینه انجام دهد.
منبع: GSMArena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا