اخبار

گوگل اندروید ۷٫۱ نوقا را معرفی کرد : نسخه پیش نمایش به زودی منتشر می‌ شود

دیروز شرکت گوگل به طور رسمی سیستم عامل اندروید ۷٫۱ نوقا را معرفی کرد؛ البته گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل اکنون به آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید مجهز شده‌اند و قرار است که به زودی  نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان برای دستگاه‌های پیکسل سی، نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی منتشر شود. گوگل همچنین جزئیاتی از ویژگی‌های اندروید ۷٫۱ را منتشر کرد که در ادامه با آن خواهیم پرداخت.
همانطور که اطلاع دارید شرکت گوگل در سیستم عامل جدید خود یعنی اندروید نوقا ویژگی‌های بسیاری را به ارمغان آورد. اکنون هم امکانات گسترده جدیدی برای توسعه دهندگان در دسترس قرار داده که به بهتر شدن این سیستم عامل کمک می‌کند. این ویژگی‌ها شامل API کلیدهای میانبر اپلیکیشن‌ها ( این API به صورت مستقیم روی لانچر اثر خواهد داشت )، پشتیبانی از آیکن‌های دایره‌ای و دسترسی به جزئیات حافظه و همچنین روش‌های مختلف برای آزاد کردن فضای موجود در گوشی هوشمند که باعث بالا رفتن سرعت خواهد شد، است.
در ابتدا گوگل نسخه پیش نمایش را برای گوشی‌های هوشمند نکسوس ۵ ایکس، نکسوس ۶ پی و پیکسل سی منتشر کرد و اکنون در نهایت اندروید ۷٫۱ نوقا منتشر شده و آنطور که پیدا است به روزرسانی آن در اوایل ماه دسامبر برای دستگاه‌های مختلف عرضه خواهد شد. باتوجه به گزارشات موجود که به تازگی منتشر شده، دستگاه‌های نکسوس ۶، ۵ ایکس، ۶ پی، ۹، پلیر، پیکسل سی و همچنین دو دستگاه جدید این شرکت یعنی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال از آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید گوگل پشتیبانی خواهند کرد.
انتظار می‌رود این به روزرسانی که به زودی منتشر خواهد شد باعث افزایش محبوبیت اندروید شود، البته هنوز جزئیات چندانی درباره ویژگی‌های نسخه اصلی این سیستم عامل منتشر نشده است و اکنون باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر درباره اندروید ۷٫۱ نوقا باشیم.
 
 
اندروید 7.1 نوقا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا