اخبار

گوگل با عبور از اپل با ارزش ترین برند جهان شد

هلدینگ آلفابت که کنترل کمپانی‌های مختلفی را نظیر گوگل در اختیار دارد، موفق شده تا در رده‌بندی ۱۰۰ برند ارزشمند جهان، رتبه‌ی اول را مال خود کند. ساعاتی پیش، Millward Brown و WPP آخرین رده‌بندی ۱۰۰ برند باارزش جهان را با عنوان لیست BrandZ Top 100 منتشر کرده‌اند که در آن آلفابت بر سکوی نخست تکیه زده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط BrandZ، آلفابت به دلیل رشد تجارت تبلیغاتی گوگل و افزایش درآمد این کمپانی که حاصل تبلیغات، رشد سرویس ابری و توسعه‌ی راهکارهای خلاقانه است، به عنوان ارزشمندترین برند جهان شناخته شده است.
برای دومین بار در سه سال گذشته است که آلفابت یا همان گوگل به عنوان باارزش‌ترین برند در رده‌بندی BrandZ شناخته شده است.
براساس اطلاعات ارائه شده، گوگل با رسیدن به ارزش ۲۲۹ میلیارد دلاری در سال جاری که نشان از افزایش ۲۹ درصدی در مقایسه با سال گذشته دارد، موفق شده تا اپل را که کاهش ۸ درصدی ارزش برند را تجربه کرده، پشت سر بگذارد. همانطور که اشاره کردیم، اپل با کاهش ۸ درصدی ارزش برند و رسیدن به ۲۲۸ میلیارد دلار در سال جاری میلادی به پله‌ی دوم سقوط کرده است.
دو هفته‌ی پیش، Zenith Media با انتشار گزارشی گوگل را به عنوان بزرگ‌ترین پخش‌کننده‌ی محتوا در جهان معرفی کرد. اطلاعات ارائه شده توسط Zenith گویای این موضوع است که گوگل بیش از ۶۰ میلیارد دلار از درآمد تبلیغاتی در ایالات متحده‌ی آمریکا را تحت کنترل خود دارد.
همچون سال گذشته، مایکروسافت در جایگاه سوم قرار دارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط رده‌بندی BrandZ مایکروسافت با داشتن ارزشی ۱۲۲ میلیارد دلاری جایگاه سوم با ارزش‌ترین برند‌های جهان را به خود اختصاص داده است. از جمله‌ی کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری که بین ۱۰ برند با ارزش جهان قرار دارند، باید به فیسبوک و آی بی اِم اشاره کرد. با نگاهی به لیست ۱۰ برند با ارزش دنیا می‌توان به روشنی دید که نیمی از کمپانی‌های حاضر در میان ۱۰ برند برتر در حوزه‌ی فناوری فعالیت می‌کنند.
در میان برند‌های فعال در حوزه‌ی خرده فروشی، رشد ۴۴ درصدی برند آمازون بسیار جالب توجه است. این برند از رتبه‌ی ۱۴ با ارزش‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی خرده فروشی به رتبه‌ی هفتم صعود کرده است.  در مورد شاخه‌ای از اجناس که با افزایش استقبال و فروش روبرو شده نیز باید به پوشاک اشاره کرد که حجم مبادلات به میزان ۱۴ درصد افزایش یافته و به ۱۱۴ میلیارد دلار رسیده است.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط BrandZ، آمازون از سال گذشته‌ی میلادی تولید محتوای اختصاصی را آغاز کرده است. همچنین باید به راه‌اندازی شبکه‌ی اختصاصی حمل و نقل توسط آمازون نیز اشاره کرد که امکان ارسال یک ساعته را نیز برای شماری از خریداران امکان‌پذیر کرده است.
استارباکس، با فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه‌ی قهوه و مشتقات این محصول، با رشدی ۴۹ درصدی از نظر میزان ارزش برند به رتبه‌ی ۲۱ رسیده است. یکی از دلایل رشد خیره کننده توسط استارباکس را باید انتشار اپلیکیشن موبایل این کمپانی خواند که امکان سفارش پیش از رسیدن به فروشگاه نزدیک را برای کاربران ممکن می‌کند.
ارزش برند فیسبوک نیز طی سال گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است، بطوریکه این کمپانی رشدی ۴۴ درصدی را تجربه کرده و برای اولین بار بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان میان ۱۰ کمپانی برتر قرار گرفته است.
رتبه بندی BrandZ
رده بندی با ارزش ترین کمپانی های BrandZ
منبع adweek
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا