اخبار

گوگل در حال کار بر روی ویژگی اسپلیت اسکرین برای اندروید N است

تبلت پیکسل سی گوگل به تازگی وارد بازار شده است؛ اما بسیاری معتقد هستند که هر چند در این تبلت شاهد سخت‌افزار بسیار خوبی هستیم، اما نبود اپ‌ها و ویژگی‌های نرم‌افزاری مناسب باعث ناکارآمدی آن شده است. به تازگی تیم پیکسل سی گوگل در پاسخ به این مشکل بیان کرده‌ است که بسیاری ویژگی‌ها از جمله ویژگی اسپلیت اسکرین به صورت پیش‌فرض در اندروید N تعبیه خواهد شد.
یکی از بزرگ‌ترین انتقادات وارد به اندروید خام نبود ویژگی‌های کافی برای استفاده از صفحات نمایش با ابعاد بزرگ است. بسیاری نبود این ویژگی‌ها را عاملی برای شکست تبلت پیکسل سی گوگل می‌دانند. اما اندرو بورز، مدیر بخش سخت‌افزار گوگل در پاسخ به این مشکل در گفتگویی بیان کرده است که:
ما در حال کار بر روی بسیاری از ویژگی‌های جدید برای اندروید N هستیم که البته می‌دانیم اندکی برای کار بر روی این ویژگی‌ها دیر نیز شده است. اگر من تمامی این ویژگی‌ها را بیان کنم شگفتی و جذابیت سیستم‌عامل جدید از بین خواهد رفت. اما به این نکته اشاره می‌کنم که در حال کار بر روی ویژگی اسپلیت اسکرین برای اندروید N هستیم.
به علاوه این گروه به کار بر روی پشتیبانی از پورت دیسپلی بر روی درگاه یو‌اس‌بی نوع سی نیز اشاره کرده‌ است؛ اما مشخص نیست که این ویژگی به همراه اندروید N معرفی خواهد شد یا خیر.
به طور قطع می‌دانستیم که گوگل در حال کار بر روی اندروید N است؛ چرا که این شرکت هیچ گاه کار بر روی اندروید را متوقف نمی‌کند. اما امروز برای اولین بار از یکی از ویژگی‌های جدید و بزرگی که به اندروید جدید اضافه خواهد شد، مطلع شدیم.
واضح بود که گوگل بر روی گزینه‌های بهتری برای ویژگی چندوظیفگی کار خواهد کرد؛ چرا که نیاز آن به وضوح احساس می‌شد. به علاوه به نظر می‌رسد اگر پشتیبانی از پورت دیسپلی در نسخه‌ی آینده‌ی اندروید عملی شود، شاهد ویژگی مشابه Continuum ویندوز برای اندروید نیز باشیم.
البته سوال اصلی اینجا است که چه زمانی شاهد عرضه‌ این بروزرسانی خواهیم بود. به طور قطع می‌توانیم شاهد معرفی اندروید ۶.۱ در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل در ژوئن سال ۲۰۱۶ باشیم؛ اما نمی‌توان انتظار رفتن گوگل از اندروید مارشمالو به اندروید N را قبل از اتمام سال ۲۰۱۶ داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا