اخبار

گوگل سومین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید N را منتشر کرد

گوگل نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید N را قبل از برگزاری کنفرانس سالانه‌ی Google I/O راه‌اندازی کرد. این کمپانی تاکنون دو نسخه از پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید N را منتشر کرده و امروز سومین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان را با وعده‌ی راه‌اندازی نسخه عمومی اندروید N در اواخر امسال منتشر کرد.
در حال حاضر و بعد از انتشار آخرین نسخه‌ی اندروید N، گوگل قصد دارد چهارمین و پنجمین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید N را نیز بسازد. علاوه بر این گوگل اعلام کرده است که این اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید N بوده که کیفیت نسخه‌ی بتا را دارد؛ به این معنی که پایداری این نسخه باید کمی بهتر شده و این امکان را برای استفاده‌ی روزانه‌ی کاربران فراهم کند.
با معرفی نسخه‌ی سوم از پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید N به‌عنوان نسخه‌ی بتا، این حس القا می‌شود که گوگل نسخه‌ی دوم از پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید N را به‌عنوان نسخه‌ی آلفا طبقه‌بندی کرده است.
به‌احتمال‌زیاد آخرین نسخه‌ی اندروید N تغییراتی داشته و چیز‌هایی به آن اضافه شده است؛ مانند ویژگی جدید Daydream که اخیرا در کنفرانس I/O اعلام شد. چنانکه انتظار می‌رفت گوگل لیستی از دستگاه‌های نکسوس را که از نسخه‌ی سوم پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید N پشتیبانی خواهند کرد، منتشر کرد.
این دستگاه‌ها شامل نکسوس ۶ پی، نکسوس ۵X، نکسوس ۶، نکسوس ۹، نکسوس Player و تبلت Pixel C است. به‌علاوه این دستگاه‌ها که توسط گوگل در طول کنفرانس Google I/O عنوان شد، سومین نسخه از پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید N برای دستگاه اندروید وان جنرال موبایل در دسترس قرار گرفت. البته گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z3 نیز در ماه گذشته نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید N را دریافت کرد.
در کنار VR mode و Daydream، شاید یکی از مهم‌ترین فاکتورهای برجسته نسخه سوم توسعه دهندگان اندروید N – همان‌طور که گوگل نیز اعلام کرده بود – توانایی نصب یکپارچه برای به‌روزرسانی‌ها باشد. نسخه سوم توسعه دهندگان اندروید N راهی جدید در پارتیشن‌بندی را معرفی کرده که گوگل آن را از کدهای Chrome OS برداشته است. چنین ویژگی این توانایی را به کاربر می‌دهد تا بدون آن‌که کار خاصی انجام دهد به‌روزرسانی‌ها به‌سادگی انجام گیرند.
اساسا آپدیت‌ها در پس‌زمینه صورت می‌گیرند و سپس نصب می‌شوند و تنها لازم است تا دستگاه را راه اندازی مجدد کرده (ریست کرده) و حال دستگاه از نسخه جدید نرم افزار قدرت می‌گیرد.
منبعandroidheadlines

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا